Verified technology - butt weld joint V without welding groove
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F23%3AN0000015" target="_blank" >RIV/26316919:_____/23:N0000015 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/62623753:_____/23:N0000007
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ověřená technologie- tupý svar typ V bez svarové mezery
Original language description
Byla řešena technologie výroby svaru typ V bez svarové mezery. Technologie byla řešena pomocí svařování vzorků s příslušným typem svaru. Po zjištění, že je technologie funkční byly vyrobeny zkušební desky pomocí příslušného tvaru. U zkušebních desek byl proveden jednak soubor destruktivních zkoušek (mechanických, struktury, kvality provedení svaru, atd.) tak soubor zkoušek vysokocyklové únavy pro ověření vhodnosti svaru do vysoce dynamicky namáhaných konstrukcí podvozků kolejových vozidel. Výsledky zkoušek byly předložen v dokumentaci z projektu.
Czech name
Ověřená technologie- tupý svar typ V bez svarové mezery
Czech description
—
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG21_374%2F0027360" target="_blank" >EG21_374/0027360: Research, development and application of advanced welding joints and welding preparations for high-dynamic stressed welded constructions for railway vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
DT097945
Numerical identification
—
Technical parameters
ŠKODA TRANSPORATION a.s. Kontaktní osoba - Ing. Jiří Říha, e-mail: jiri.riha@skodagroup.com, Mobil: +420 734 417 181 Během projektu bylo dosaženo i dílčích plánovaných výsledků projektu (dle Metodiky hodnocení výsledků výzkumu a vývoje). Dílčích výsledků projektu bylo dosaženo celkem v jedné plánované etapě projektu. V této etapě se jednalo o vytvoření technické specifikace pokročilých svarových spojů a svarových příprav, tj. dokumentace ke svarům s integrovanou podložkou a svarů bez svarové mezery. Specifikace (výkresová a výrobní dokumentace) posloužila k výrobě vzorků pro vysokocyklovou únavu. Součástí podkladů pro výrobu takových vzorků je i dokumentace nutná pro svařování - svařovací postupy. Pomocí této dokumentace byly zhotoveny zkušební vzorky pro vysokocyklovou únavu. Vzorky byly podrobeny testům vysokocyklové únavy, jejichž výstupem byla sestupná část Wöhlerovy křivky (?-N křivka do 2 000 000 cyklů) pro daný typ a úpravu svaru/svarové mezery a pro daný typ namáhání (vzorky se zkoušely při teplotě 23°C a -50°C pro asymetrii cyklu R = 0 a R = -1). Výsledkem testů byla zpráva ze zkoušek vysokocyklové únavy. Specifikace (výkresová a výrobní dokumentace) posloužila k výrobě funkčních vzorků, tj. podélníků rámů podvozků. Součástí podkladů pro výrobu funkčních vzorků je i dokumentace nutná pro svařování - svařovací postupy. Pomocí této dokumentace byly zhotoveny funkční vzorky (6 ks). Funkční vzorky byly podrobeny materiálovým zkouškám, jejichž výstupem byl protokol z materiálových zkoušek svařovacích vzorků podélníků rámů podvozků. Na závěr byla vyhotovena finální technická dokumentace k funkčnímu vzorku a finální technická dokumentace ke zkušebnímu vzorku pro vysokocyklovou únavu.
Economical parameters
Výsledky projektu pokročilých svarových spojů a svarových příprav je možné implementovat nejen pro návrh, vývoj a výrobu dílů běžných a hnacích podvozků pro jednopodlažní jednotky, ale i pro dvoupodlažní jednotky, metro a osobní vozy a nákladní vozy, lokomotivy a tramvaje. Dalším potenciálem ve vývoji pokročilých svarových spojů a svarových příprav je vývoj speciálních jednoúčelových přípravků pro svařování, které by mohly dalším významným způsobem snížit výrobní náklady (včetně energetické náročnosti svařovacího procesu). Uplatnění projektu pokročilých svarových spojů a svarových příprav již u hlavního příjemce podpory probíhá. Na základě výsledků z tohoto projektu hlavní příjemce podpory vyvíjí některé svařence určené pro podvozky tramvají nové generace. Tyto tramvaje by se měly dostat do běžného provozu v roce 2025.
Application category by cost
—
Owner IČO
62623753; 26316919
Owner name
ŠKODA TRANSPORTATION a.s.; COMTES FHT a.s.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—