All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Verified technology - tee weld joint half V with integrated welding shim and fillet weld without grinding on fillet weld

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26316919%3A_____%2F23%3AN0000017" target="_blank" >RIV/26316919:_____/23:N0000017 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/62623753:_____/23:N0000009

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ověřená technologie - t-svar typ půl V s krycím koutovým svarem s integrovanou svarovou podložkou bez přebroušení

  • Original language description

    Byla řešena technologie výroby svaru typ t-svar půl V s krycím koutovým svarem s integrovanou svarovou podložkou bez přebroušení. Technologie byla řešena pomocí svařování vzorků s příslušným typem svaru. Po zjištění, že je technologie funkční byly vyrobeny zkušební desky pomocí příslušného tvaru. U zkušebních desek byl proveden jednak soubor destruktivních zkoušek (mechanických, struktury, kvality provedení svaru, atd.) tak soubor zkoušek vysokocyklové únavy pro ověření vhodnosti svaru do vysoce dynamicky namáhaných konstrukcí podvozků kolejových vozidel. Výsledky zkoušek byly předložen v dokumentaci z projektu.

  • Czech name

    Ověřená technologie - t-svar typ půl V s krycím koutovým svarem s integrovanou svarovou podložkou bez přebroušení

  • Czech description

Classification

  • Type

    Z<sub>tech</sub> - Verified technology

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG21_374%2F0027360" target="_blank" >EG21_374/0027360: Research, development and application of advanced welding joints and welding preparations for high-dynamic stressed welded constructions for railway vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    DT098934

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    ŠKODA TRANSPORATION a.s. Kontaktní osoba - Ing. Jiří Říha, e-mail: jiri.riha@skodagroup.com, Mobil: +420 734 417 181 Během projektu bylo dosaženo i dílčích plánovaných výsledků projektu (dle Metodiky hodnocení výsledků výzkumu a vývoje). Dílčích výsledků projektu bylo dosaženo celkem v jedné plánované etapě projektu. V této etapě se jednalo o vytvoření technické specifikace pokročilých svarových spojů a svarových příprav, tj. dokumentace ke svarům s integrovanou podložkou a svarů bez svarové mezery. Specifikace (výkresová a výrobní dokumentace) posloužila k výrobě vzorků pro vysokocyklovou únavu. Součástí podkladů pro výrobu takových vzorků je i dokumentace nutná pro svařování - svařovací postupy. Pomocí této dokumentace byly zhotoveny zkušební vzorky pro vysokocyklovou únavu. Vzorky byly podrobeny testům vysokocyklové únavy, jejichž výstupem byla sestupná část Wöhlerovy křivky (?-N křivka do 2 000 000 cyklů) pro daný typ a úpravu svaru/svarové mezery a pro daný typ namáhání (vzorky se zkoušely při teplotě 23°C a -50°C pro asymetrii cyklu R = 0 a R = -1). Výsledkem testů byla zpráva ze zkoušek vysokocyklové únavy. Specifikace (výkresová a výrobní dokumentace) posloužila k výrobě funkčních vzorků, tj. podélníků rámů podvozků. Součástí podkladů pro výrobu funkčních vzorků je i dokumentace nutná pro svařování - svařovací postupy. Pomocí této dokumentace byly zhotoveny funkční vzorky (6 ks). Funkční vzorky byly podrobeny materiálovým zkouškám, jejichž výstupem byl protokol z materiálových zkoušek svařovacích vzorků podélníků rámů podvozků. Na závěr byla vyhotovena finální technická dokumentace k funkčnímu vzorku a finální technická dokumentace ke zkušebnímu vzorku pro vysokocyklovou únavu.

  • Economical parameters

    Výsledky projektu pokročilých svarových spojů a svarových příprav je možné implementovat nejen pro návrh, vývoj a výrobu dílů běžných a hnacích podvozků pro jednopodlažní jednotky, ale i pro dvoupodlažní jednotky, metro a osobní vozy a nákladní vozy, lokomotivy a tramvaje. Dalším potenciálem ve vývoji pokročilých svarových spojů a svarových příprav je vývoj speciálních jednoúčelových přípravků pro svařování, které by mohly dalším významným způsobem snížit výrobní náklady (včetně energetické náročnosti svařovacího procesu). Uplatnění projektu pokročilých svarových spojů a svarových příprav již u hlavního příjemce podpory probíhá. Na základě výsledků z tohoto projektu hlavní příjemce podpory vyvíjí některé svařence určené pro podvozky tramvají nové generace. Tyto tramvaje by se měly dostat do běžného provozu v roce 2025.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    62623753; 26316919

  • Owner name

    ŠKODA TRANSPORTATION a.s.; COMTES FHT a.s.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page