Conditions of formation and development of educational institutions with special focus on continuous preventive educational activity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F09%3A%230000022" target="_blank" >RIV/26482789:_____/09:#0000022 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podmínky vzniku a rozvoje školských zařízení zaměřených na soustavnou preventivně výchovnou činnost
Original language description
Článek rekapituluje vznik a rozvoj systému preventivně výchovné péče o děti a mládež s poruchami v psychosociálním vývoji. Stručně charakterizuje důležité školské dokumenty, které zásadním způsobem ovlivnily činnost specializovaných školských zařízení sloužících potřebám nápravy a prevence poruch chování. V textu jsou presentovány závěry výzkumných šetření, které vykreslují situaci klientů středisek ? především žáků základních a středních škol, jejichž osobnostní vývoj a sociální začlenění byly určitýmzpůsobem ohroženy či narušeny. Vzhledem k interdisciplinárnímu zaměření mají střediska výchovné péče jedinečnou úlohu v systému prevence sociálně patologických jevů a při poskytování poradenských služeb dětem a dospívajícím s poruchami chování, jejich rodičům i učitelům.
Czech name
Podmínky vzniku a rozvoje školských zařízení zaměřených na soustavnou preventivně výchovnou činnost
Czech description
Článek rekapituluje vznik a rozvoj systému preventivně výchovné péče o děti a mládež s poruchami v psychosociálním vývoji. Stručně charakterizuje důležité školské dokumenty, které zásadním způsobem ovlivnily činnost specializovaných školských zařízení sloužících potřebám nápravy a prevence poruch chování. V textu jsou presentovány závěry výzkumných šetření, které vykreslují situaci klientů středisek ? především žáků základních a středních škol, jejichž osobnostní vývoj a sociální začlenění byly určitýmzpůsobem ohroženy či narušeny. Vzhledem k interdisciplinárnímu zaměření mají střediska výchovné péče jedinečnou úlohu v systému prevence sociálně patologických jevů a při poskytování poradenských služeb dětem a dospívajícím s poruchami chování, jejich rodičům i učitelům.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
19
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—