All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Conditions of formation and development of educational institutions with special focus on continuous preventive educational activity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F09%3A%230000022" target="_blank" >RIV/26482789:_____/09:#0000022 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Podmínky vzniku a rozvoje školských zařízení zaměřených na soustavnou preventivně výchovnou činnost

  • Original language description

    Článek rekapituluje vznik a rozvoj systému preventivně výchovné péče o děti a mládež s poruchami v psychosociálním vývoji. Stručně charakterizuje důležité školské dokumenty, které zásadním způsobem ovlivnily činnost specializovaných školských zařízení sloužících potřebám nápravy a prevence poruch chování. V textu jsou presentovány závěry výzkumných šetření, které vykreslují situaci klientů středisek ? především žáků základních a středních škol, jejichž osobnostní vývoj a sociální začlenění byly určitýmzpůsobem ohroženy či narušeny. Vzhledem k interdisciplinárnímu zaměření mají střediska výchovné péče jedinečnou úlohu v systému prevence sociálně patologických jevů a při poskytování poradenských služeb dětem a dospívajícím s poruchami chování, jejich rodičům i učitelům.

  • Czech name

    Podmínky vzniku a rozvoje školských zařízení zaměřených na soustavnou preventivně výchovnou činnost

  • Czech description

    Článek rekapituluje vznik a rozvoj systému preventivně výchovné péče o děti a mládež s poruchami v psychosociálním vývoji. Stručně charakterizuje důležité školské dokumenty, které zásadním způsobem ovlivnily činnost specializovaných školských zařízení sloužících potřebám nápravy a prevence poruch chování. V textu jsou presentovány závěry výzkumných šetření, které vykreslují situaci klientů středisek ? především žáků základních a středních škol, jejichž osobnostní vývoj a sociální začlenění byly určitýmzpůsobem ohroženy či narušeny. Vzhledem k interdisciplinárnímu zaměření mají střediska výchovné péče jedinečnou úlohu v systému prevence sociálně patologických jevů a při poskytování poradenských služeb dětem a dospívajícím s poruchami chování, jejich rodičům i učitelům.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    19

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database