All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Media's death of consensus

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F16%3AN0000086" target="_blank" >RIV/26482789:_____/16:N0000086 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mediální smrt konsensu

  • Original language description

    Současným politickým i mediálním diskurzem prostupuje představa, že pozdně moderní liberálně demokratické společnosti se dostaly do stavu jakési těžko vysvětlitelné polarizace. Výsledky celostátních voleb, výzkumy veřejného mínění zkoumající postoje k zásadním otázkám, nejrůznější referenda i nahodilé ankety sugerují dojem, že tyto společnosti jsou v zásadě rozděleny na dvě téměř vyrovnané poloviny, které jsou pak chápany jako postojově nesmiřitelné světy. Taková polarizace (resp. její mediální inscenace) přispívá k nemožnosti opřít veřejnou komunikaci o racionální argumentaci. Kniha Mediální smrt konsensu si tuto tóninu nesmiřitelné polarizace bere jako výchozí polohu svého kriticko-analytického přístupu a snaží se ji podrobit detailnějšímu rozboru. Platí-li teze o (nesmiřitelné) polarizaci, pak se nabízí otázka, jak je tato polarizace traktována (posilována či oslabována) samotnými médii. Většina úvah na toto má povahu velmi obecnou a mediální produkci chápe jako „hyperobjekt“, který není možné nahlédnout vcelku, ale jen rozfázovaně, po částech, neúplně. Autorský tým na toto omezení přistoupil a snaží se postihnout, jak se nesmiřitelná polarizace (pokud existuje) projevuje v médiu navýsost konsensuálním svou masově konzumní podstatou, v televizi. Předmětem zájmu předkládané publikace je tedy proměna veřejné sféry jako prostoru z větší části opanovaného masovými médii a s tím související a měnící se podoba debat v tomto prostoru. Ačkoli je akcent kladen na televizní politické debaty jako specifický žánr audiovizuální produkce, autoři téma zasazují i o oblasti nových médií.

  • Czech name

    Mediální smrt konsensu

  • Czech description

    Současným politickým i mediálním diskurzem prostupuje představa, že pozdně moderní liberálně demokratické společnosti se dostaly do stavu jakési těžko vysvětlitelné polarizace. Výsledky celostátních voleb, výzkumy veřejného mínění zkoumající postoje k zásadním otázkám, nejrůznější referenda i nahodilé ankety sugerují dojem, že tyto společnosti jsou v zásadě rozděleny na dvě téměř vyrovnané poloviny, které jsou pak chápany jako postojově nesmiřitelné světy. Taková polarizace (resp. její mediální inscenace) přispívá k nemožnosti opřít veřejnou komunikaci o racionální argumentaci. Kniha Mediální smrt konsensu si tuto tóninu nesmiřitelné polarizace bere jako výchozí polohu svého kriticko-analytického přístupu a snaží se ji podrobit detailnějšímu rozboru. Platí-li teze o (nesmiřitelné) polarizaci, pak se nabízí otázka, jak je tato polarizace traktována (posilována či oslabována) samotnými médii. Většina úvah na toto má povahu velmi obecnou a mediální produkci chápe jako „hyperobjekt“, který není možné nahlédnout vcelku, ale jen rozfázovaně, po částech, neúplně. Autorský tým na toto omezení přistoupil a snaží se postihnout, jak se nesmiřitelná polarizace (pokud existuje) projevuje v médiu navýsost konsensuálním svou masově konzumní podstatou, v televizi. Předmětem zájmu předkládané publikace je tedy proměna veřejné sféry jako prostoru z větší části opanovaného masovými médii a s tím související a měnící se podoba debat v tomto prostoru. Ačkoli je akcent kladen na televizní politické debaty jako specifický žánr audiovizuální produkce, autoři téma zasazují i o oblasti nových médií.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AJ - Literature, mass media, audio-visual activities

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7476-113-3

  • Number of pages

    190

  • Publisher name

    TOGGA & MUP Press

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book