Objectivity and edutainment: a case study on the relationship between digital influencers, media, and politics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26482789%3A_____%2F22%3A10152467" target="_blank" >RIV/26482789:_____/22:10152467 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.eammm.eu/dot-comm-pdf/2022_01.pdf" target="_blank" >https://www.eammm.eu/dot-comm-pdf/2022_01.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Objektivita a edutainment: Případová studie vztahu digitálních influencerů, médií a politiky
Original language description
Cílem předložené studie je kritická analýza pohledů dvou influencerů na "objektivitu" médií a také na "objektivitu" obsahu, který sami produkují. Jejich obsah lze nejlépe pojmenovat jako edutainment, jelikož prezentují informativní obsah v zábavné formě. Pro tyto účely jsme zvolili instagramový účet Johany Bázlerové nesoucí název Jsem v obraze a YouTube kanál Karla "Kovyho" Kováře. S využitím kritické diskurzivní analýzy jak obsahu, který produkují, tak názorů, které prezentují v rozhovorech a podcastech, charakterizujeme jejich přístup k politické ekonomii médií a "objektivitě" jako naivní. Jejich přístup k těmto konceptům se následně propisuje do jejich nedostatečné transparentnosti ohledně "subjektivity" obsahu, který publikují, či ohledně způsobů jejich práce se zdroji.
Czech name
Objektivita a edutainment: Případová studie vztahu digitálních influencerů, médií a politiky
Czech description
Cílem předložené studie je kritická analýza pohledů dvou influencerů na "objektivitu" médií a také na "objektivitu" obsahu, který sami produkují. Jejich obsah lze nejlépe pojmenovat jako edutainment, jelikož prezentují informativní obsah v zábavné formě. Pro tyto účely jsme zvolili instagramový účet Johany Bázlerové nesoucí název Jsem v obraze a YouTube kanál Karla "Kovyho" Kováře. S využitím kritické diskurzivní analýzy jak obsahu, který produkují, tak názorů, které prezentují v rozhovorech a podcastech, charakterizujeme jejich přístup k politické ekonomii médií a "objektivitě" jako naivní. Jejich přístup k těmto konceptům se následně propisuje do jejich nedostatečné transparentnosti ohledně "subjektivity" obsahu, který publikují, či ohledně způsobů jejich práce se zdroji.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50802 - Media and socio-cultural communication
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Dot.comm
ISSN
1339-5181
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
30-38
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—