MoLiS prototype
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26510634%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/26510634:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216305:26210/20:PR34264
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Prototyp MoLiS
Original language description
Prototyp (systém) MoLiS je mobilní (za osobními automobily přepravitelný) plně autonomní systém světelných zabezpečovacích zařízení, který plně dostačuje pro zabezpečení RWY o velikosti max. 1200 x 30 m (délka dráhy je závislá na její šířce) pro provoz VFR noc. Systém se skládá ze dvou přívěsných vozíků na kterých se převáží všechno potřebné vybavení. Vozík MoLiS-WDI slouží jako mobilní (přemístitelný) shora osvětlený indikátor směru větru, který je umístitelný na libovolnou dostatečně pevnou a rovnou plochu (např. louku), větrný rukáv má standardní letištní velikost (D=0,9 m / l=3,6 m) a je určen pro provoz do maximální rychlosti větru 130 km/h. Přívěsný vozík MoLiS-AGL slouží po převoz návěstidel (dráhových postranních návěstidel a kombinovaných prahových a koncových dráhových návěstidel), primární kabeláže pro napájení návěstidel (cca 2,8 km), příslušenství pro instalaci a deinstalaci návěstidel a jsou v něm vestavěny prvky zajišťující napájení a ovládání intenzity svitu návěstidel (rozvaděč, regulátor konstantního proudu, radiový kontrolér a benzinová elektrocentrála).
Czech name
Prototyp MoLiS
Czech description
Prototyp (systém) MoLiS je mobilní (za osobními automobily přepravitelný) plně autonomní systém světelných zabezpečovacích zařízení, který plně dostačuje pro zabezpečení RWY o velikosti max. 1200 x 30 m (délka dráhy je závislá na její šířce) pro provoz VFR noc. Systém se skládá ze dvou přívěsných vozíků na kterých se převáží všechno potřebné vybavení. Vozík MoLiS-WDI slouží jako mobilní (přemístitelný) shora osvětlený indikátor směru větru, který je umístitelný na libovolnou dostatečně pevnou a rovnou plochu (např. louku), větrný rukáv má standardní letištní velikost (D=0,9 m / l=3,6 m) a je určen pro provoz do maximální rychlosti větru 130 km/h. Přívěsný vozík MoLiS-AGL slouží po převoz návěstidel (dráhových postranních návěstidel a kombinovaných prahových a koncových dráhových návěstidel), primární kabeláže pro napájení návěstidel (cca 2,8 km), příslušenství pro instalaci a deinstalaci návěstidel a jsou v něm vestavěny prvky zajišťující napájení a ovládání intenzity svitu návěstidel (rozvaděč, regulátor konstantního proudu, radiový kontrolér a benzinová elektrocentrála).
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
21100 - Other engineering and technologies
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH03010211" target="_blank" >TH03010211: MoLiS</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
-
Numerical identification
—
Technical parameters
Systém umožňuje zabezpečit noční provoz VFR na RWY max. 1200 x 30 m (délka dráhy je závislá na její šířce). Prototyp se skládá ze dvou přívěsných vozíků, na kterých se převáží všechno potřebné vybavení. Vozík MoLiS-WDI slouží jako mobilní (přemístitelný) shora osvětlený indikátor směru větru, který je umístitelný na libovolnou dostatečně pevnou a rovnou plochu, větrný rukáv má standardní letištní velikost (D=0,9 m / l=3,6 m) a je určen pro provoz do maximální rychlosti větru 130 km/h. Přívěsný vozík MoLiS-AGL slouží po převoz návěstidel (dráhových postranních návěstidel a kombinovaných prahových a koncových dráhových návěstidel), primární kabeláže pro napájení návěstidel (cca 2,8 km), příslušenství pro instalaci a deinstalaci návěstidel a jsou v něm vestavěny prvky zajišťující napájení a ovládání intenzity svitu návěstidel (rozvaděč, regulátor konstantního proudu, radiový kontrolér a benzinová elektrocentrála). Využití výsledku je upraveno smlouvou "o účasti na řešení projektu a o využití výsledků" č. 40790/2017/00" mezi TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS, spol. s r.o. (dále TRANSCON) a Vysoké učení technické v Brně (dále VUT) takto: VUT je výhradním vlastníkem hmotného výsledku (vlastní prototyp) TRANSCON je výhradním vlastníkem nehmotného výsledku (technická dokumentace pro výrobu)
Economical parameters
Vzhledem ke specifičnosti "mobilních" systémů obsahujících AGL, kdy každý produkt je z velké části zakázkovou výrobou, lze očekávat, že získané znalosti společnost Transcon uplatní spíše v dílčích částech svých budoucích výrobků, než jako kopii celku. Možnosti implementace znalostí získaných návrhem návěstidel závistí také na tom zda bude v projektu vytvořený návrh metodického pokynu vydán MD/ÚCL jako platný standard. Navíc pokud by v něm došlo ke změnám (ze strany MD/ÚCL), je otázka zda by v projektu navržená koncepce byla vhodným řešením. Mimo výše uvedené se předpokládá dlouhodobé nekomerční využití fyzického výsledku (vlastního prototypu) ze strany FSI, VUT v Brně.
Application category by cost
—
Owner IČO
26510634
Owner name
TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS, spol. s r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
—
Web page
—