All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

MoLiS prototype

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F26510634%3A_____%2F20%3AN0000002" target="_blank" >RIV/26510634:_____/20:N0000002 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/00216305:26210/20:PR34264

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototyp MoLiS

  • Original language description

    Prototyp (systém) MoLiS je mobilní (za osobními automobily přepravitelný) plně autonomní systém světelných zabezpečovacích zařízení, který plně dostačuje pro zabezpečení RWY o velikosti max. 1200 x 30 m (délka dráhy je závislá na její šířce) pro provoz VFR noc. Systém se skládá ze dvou přívěsných vozíků na kterých se převáží všechno potřebné vybavení. Vozík MoLiS-WDI slouží jako mobilní (přemístitelný) shora osvětlený indikátor směru větru, který je umístitelný na libovolnou dostatečně pevnou a rovnou plochu (např. louku), větrný rukáv má standardní letištní velikost (D=0,9 m / l=3,6 m) a je určen pro provoz do maximální rychlosti větru 130 km/h. Přívěsný vozík MoLiS-AGL slouží po převoz návěstidel (dráhových postranních návěstidel a kombinovaných prahových a koncových dráhových návěstidel), primární kabeláže pro napájení návěstidel (cca 2,8 km), příslušenství pro instalaci a deinstalaci návěstidel a jsou v něm vestavěny prvky zajišťující napájení a ovládání intenzity svitu návěstidel (rozvaděč, regulátor konstantního proudu, radiový kontrolér a benzinová elektrocentrála).

  • Czech name

    Prototyp MoLiS

  • Czech description

    Prototyp (systém) MoLiS je mobilní (za osobními automobily přepravitelný) plně autonomní systém světelných zabezpečovacích zařízení, který plně dostačuje pro zabezpečení RWY o velikosti max. 1200 x 30 m (délka dráhy je závislá na její šířce) pro provoz VFR noc. Systém se skládá ze dvou přívěsných vozíků na kterých se převáží všechno potřebné vybavení. Vozík MoLiS-WDI slouží jako mobilní (přemístitelný) shora osvětlený indikátor směru větru, který je umístitelný na libovolnou dostatečně pevnou a rovnou plochu (např. louku), větrný rukáv má standardní letištní velikost (D=0,9 m / l=3,6 m) a je určen pro provoz do maximální rychlosti větru 130 km/h. Přívěsný vozík MoLiS-AGL slouží po převoz návěstidel (dráhových postranních návěstidel a kombinovaných prahových a koncových dráhových návěstidel), primární kabeláže pro napájení návěstidel (cca 2,8 km), příslušenství pro instalaci a deinstalaci návěstidel a jsou v něm vestavěny prvky zajišťující napájení a ovládání intenzity svitu návěstidel (rozvaděč, regulátor konstantního proudu, radiový kontrolér a benzinová elektrocentrála).

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    21100 - Other engineering and technologies

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TH03010211" target="_blank" >TH03010211: MoLiS</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    -

  • Numerical identification

  • Technical parameters

    Systém umožňuje zabezpečit noční provoz VFR na RWY max. 1200 x 30 m (délka dráhy je závislá na její šířce). Prototyp se skládá ze dvou přívěsných vozíků, na kterých se převáží všechno potřebné vybavení. Vozík MoLiS-WDI slouží jako mobilní (přemístitelný) shora osvětlený indikátor směru větru, který je umístitelný na libovolnou dostatečně pevnou a rovnou plochu, větrný rukáv má standardní letištní velikost (D=0,9 m / l=3,6 m) a je určen pro provoz do maximální rychlosti větru 130 km/h. Přívěsný vozík MoLiS-AGL slouží po převoz návěstidel (dráhových postranních návěstidel a kombinovaných prahových a koncových dráhových návěstidel), primární kabeláže pro napájení návěstidel (cca 2,8 km), příslušenství pro instalaci a deinstalaci návěstidel a jsou v něm vestavěny prvky zajišťující napájení a ovládání intenzity svitu návěstidel (rozvaděč, regulátor konstantního proudu, radiový kontrolér a benzinová elektrocentrála). Využití výsledku je upraveno smlouvou "o účasti na řešení projektu a o využití výsledků" č. 40790/2017/00" mezi TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS, spol. s r.o. (dále TRANSCON) a Vysoké učení technické v Brně (dále VUT) takto: VUT je výhradním vlastníkem hmotného výsledku (vlastní prototyp) TRANSCON je výhradním vlastníkem nehmotného výsledku (technická dokumentace pro výrobu)

  • Economical parameters

    Vzhledem ke specifičnosti "mobilních" systémů obsahujících AGL, kdy každý produkt je z velké části zakázkovou výrobou, lze očekávat, že získané znalosti společnost Transcon uplatní spíše v dílčích částech svých budoucích výrobků, než jako kopii celku. Možnosti implementace znalostí získaných návrhem návěstidel závistí také na tom zda bude v projektu vytvořený návrh metodického pokynu vydán MD/ÚCL jako platný standard. Navíc pokud by v něm došlo ke změnám (ze strany MD/ÚCL), je otázka zda by v projektu navržená koncepce byla vhodným řešením. Mimo výše uvedené se předpokládá dlouhodobé nekomerční využití fyzického výsledku (vlastního prototypu) ze strany FSI, VUT v Brně.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    26510634

  • Owner name

    TRANSCON ELECTRONIC SYSTEMS, spol. s r.o.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page