Importance of Competencies Development as a Part of Tertiary Education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27081869%3A_____%2F16%3AN0000011" target="_blank" >RIV/27081869:_____/16:N0000011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.sets.cz/" target="_blank" >http://www.sets.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam kompetenčního rozvoje jako součásti terciárního vzdělávání
Original language description
Příspěvek se věnuje problematice vybavenosti a potažmo uplatnitelnosti vysokoškolských absolventů. Obecně můžeme říci, že studenti končící vysokoškolské studium jsou adekvátně znalostně vybaveni ve vztahu ke svým primárním oborům, méně pak v rovině kompetenční. Oblast kompetencí je pak často rozhodující faktor v uplatnitelnosti jednotlivých absolventů. V textu jsou představeny pojmy kompetence, kompetenční modely a možnost využití tohoto konceptu převážně manažerského vzdělávání v rozvoji studentů vysoké školy. Blíže jsou přiblíženy zejména techniky a metody rozvoje metakognitivních schopností. Právě metakognice je v článku považována za základ dalšího rozvoje kompetencí. Zde je představen význam psychologických předmětů v rámci vysokoškolského vzdělání.
Czech name
Význam kompetenčního rozvoje jako součásti terciárního vzdělávání
Czech description
Příspěvek se věnuje problematice vybavenosti a potažmo uplatnitelnosti vysokoškolských absolventů. Obecně můžeme říci, že studenti končící vysokoškolské studium jsou adekvátně znalostně vybaveni ve vztahu ke svým primárním oborům, méně pak v rovině kompetenční. Oblast kompetencí je pak často rozhodující faktor v uplatnitelnosti jednotlivých absolventů. V textu jsou představeny pojmy kompetence, kompetenční modely a možnost využití tohoto konceptu převážně manažerského vzdělávání v rozvoji studentů vysoké školy. Blíže jsou přiblíženy zejména techniky a metody rozvoje metakognitivních schopností. Právě metakognice je v článku považována za základ dalšího rozvoje kompetencí. Zde je představen význam psychologických předmětů v rámci vysokoškolského vzdělání.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia et Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
139-147
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—