All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodical Approaches to Test Evaluation in Primary and Secondary Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27081869%3A_____%2F18%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27081869:_____/18:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf" target="_blank" >https://sets.cz/_files/200000264-4c0434cfd5/Scientia%204-2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodické přístupy k vyhodnocení ověřovacího testování v počátečním vzdělávání

  • Original language description

    Záměrem tohoto článku bylo představit vybrané teoreticko-metodické aspekty klasické teorie testů (CTT) a teorie odpovědi na položku (IRT) ve vazbě na postupy hodnocení testů a následně sumarizovat silné a sla-bé stránky obou přístupů. Záměr článku byl naplňován s využitím desktop analýzy relevantní literatury. Silné stránky CTT pro hodnocení testů byly identifikovány především ve vazbě na jednoduchost konceptu, relativně slabší předpoklady hodnocení a dostupnost relevantního software. Silné stránky IRT se naopak tý-kaly výhod vyplývajících jednak ze zaměření hodnocení přímo na testovou položku (např. adaptace testu přímo pro zadaný účel) a jednak z nezávislosti hodnocení na výběrovém souboru žáků (např. možnost srov-nání výsledků různých žáků na stejné metrické škále). Využití silných stránek obou teoreticko-metodických přístupů utváří příležitosti zvyšování kvality hodnocení testů

  • Czech name

    Metodické přístupy k vyhodnocení ověřovacího testování v počátečním vzdělávání

  • Czech description

    Záměrem tohoto článku bylo představit vybrané teoreticko-metodické aspekty klasické teorie testů (CTT) a teorie odpovědi na položku (IRT) ve vazbě na postupy hodnocení testů a následně sumarizovat silné a sla-bé stránky obou přístupů. Záměr článku byl naplňován s využitím desktop analýzy relevantní literatury. Silné stránky CTT pro hodnocení testů byly identifikovány především ve vazbě na jednoduchost konceptu, relativně slabší předpoklady hodnocení a dostupnost relevantního software. Silné stránky IRT se naopak tý-kaly výhod vyplývajících jednak ze zaměření hodnocení přímo na testovou položku (např. adaptace testu přímo pro zadaný účel) a jednak z nezávislosti hodnocení na výběrovém souboru žáků (např. možnost srov-nání výsledků různých žáků na stejné metrické škále). Využití silných stránek obou teoreticko-metodických přístupů utváří příležitosti zvyšování kvality hodnocení testů

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL01000385" target="_blank" >TL01000385: Evaluation Methodology of Verification Testing Results in Primary and Secondary Education and Its Application in Model Case Studies</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    14

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    101-113

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database