Comparison of approaches to internal evaluation of the quality of teaching at universities
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27133257%3A_____%2F16%3AN0000040" target="_blank" >RIV/27133257:_____/16:N0000040 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Komparace přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na VŠ
Original language description
Stať je zaměřena na popis přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na příkladu tří pracovišť vysokoškolských institucí a se srovnáním se současnými požadavky Novely vysokoškolského zákona. Vychází z dlouhodobě realizované vnitřní evaluace kvality výuky prostřednictvím hodnocení výuky studenty a absolventy ČVUT, dále z pilotního hodnocení kvality terciální instituce v projektu IPN kvalita na ČVUT na základě aplikace modelu EFQM (autorka byla hlavní řešitelkou systému hodnocení výuky na ČVUT v letech 2003 – 2015 a hlavní řešitelkou pilotního vnitřního hodnocení na ČVUT v letech 2012 - 2015). Přístupy, metodika, používané techniky sběru evaluačních dat jsou porovnány se současnými postupy na Centru školského managementu Pedagogické fakulty UK a na soukromé VŠ – VŠRR. Popisuje, jak probíhala evaluace kvality výuky, jaké bylo procesní zapojení jednotlivých úrovní řízení a jak byly a jsou používány výsledky pro zlepšení kvality výuky. Odpovídá na otázky: Jaké jsou přístupy k vnitřní evaluaci kvality výuky na VŠ? Jaké jsou současné přístupy k evaluaci kvality výuky v uváděných třech institucích terciálního vzdělávání?
Czech name
Komparace přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na VŠ
Czech description
Stať je zaměřena na popis přístupů k vnitřní evaluaci kvality výuky na příkladu tří pracovišť vysokoškolských institucí a se srovnáním se současnými požadavky Novely vysokoškolského zákona. Vychází z dlouhodobě realizované vnitřní evaluace kvality výuky prostřednictvím hodnocení výuky studenty a absolventy ČVUT, dále z pilotního hodnocení kvality terciální instituce v projektu IPN kvalita na ČVUT na základě aplikace modelu EFQM (autorka byla hlavní řešitelkou systému hodnocení výuky na ČVUT v letech 2003 – 2015 a hlavní řešitelkou pilotního vnitřního hodnocení na ČVUT v letech 2012 - 2015). Přístupy, metodika, používané techniky sběru evaluačních dat jsou porovnány se současnými postupy na Centru školského managementu Pedagogické fakulty UK a na soukromé VŠ – VŠRR. Popisuje, jak probíhala evaluace kvality výuky, jaké bylo procesní zapojení jednotlivých úrovní řízení a jak byly a jsou používány výsledky pro zlepšení kvality výuky. Odpovídá na otázky: Jaké jsou přístupy k vnitřní evaluaci kvality výuky na VŠ? Jaké jsou současné přístupy k evaluaci kvality výuky v uváděných třech institucích terciálního vzdělávání?
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pedagogická diagnostika a evaluace 2016
ISBN
978-80-7464-863-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
64-72
Publisher name
Ostravská Univerzita, Pedagogická fakulta
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostravice
Event date
Oct 20, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—