Charging station
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F27702804%3A_____%2F21%3AN0000001" target="_blank" >RIV/27702804:_____/21:N0000001 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nabíjecí stanice
Original language description
Nabíjecí stanice elektromobilů je vestavěna do skříňového rozvaděče vyrobeného z nerezové oceli. Rozvaděč je odolný proti vanadalismu a povětrnostním vlivům (krytí IP54). Jádrem stanice jsou dva výkonové řiditelné měniče ze střídavého na stejnosměrné napětí od firmy NES. Výstupy těchto měničů lze pomocí matice devíti stykačů přepínat tak, že každý předává výkon do jednoho kabelu nebo tak, že oba pracují paralelně nebo sériově do jednoho z DC kabelů. Kromě DC nabíjení je k dispozici i nabíječka střídavým proudem o celkovém výkonu 22kW s nabíjecím modulem od firmy Inchanet. Nabíjecí stanice je standardně vybavena dvěma kabely pro stejnosměrné nabíjení. Obvykle jedním pro nabíjení podle standardu CHAdeMO a druhým pro nabíjení dle standardu Combo. Vzhledem k modularitě celé nabíječky je možno osadit nabíječku dvěma kabely typu CHAdeMO nebo dvěka kabely typu Combo s příslušnými řídicími kartami. Nabíjení dle jednotlivých standardů je řízeno pomocí řídicích karet orientovaných na příslušný standard. Celá stanice je řízena standardním mikropočítačem typu Raspberry Pi, který prostřednictvím Ethernetu komunikuje s oběma řídicími kartami, autorizačním terminálem, platebním terminálem, backend serverem (OCPP) a případnými dalšími komunikačními partnery jako je distribuční společnost, prodejce elektřiny, dohledové centrum a další. Tyto externí komunikace jsou provozovány prostřednictvím Internetu. K dispozici je i komunikační kanál RS-485 s komunikačním protokolem Modbus. Tímto kanálem je možno omezovat celkový výkon nabíjecí stanice tak, aby nebyl přetěžován hlavní jistič objektu, ke kterému je stanice připojena nebo na požadavky distributora elektřiny.
Czech name
Nabíjecí stanice
Czech description
—
Classification
Type
G<sub>prot</sub> - Prototype
CEP classification
—
OECD FORD branch
20202 - Communication engineering and systems
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EG17_176%2F0015718" target="_blank" >EG17_176/0015718: Research and development of a modular charging system for electric vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
NabStan
Numerical identification
—
Technical parameters
Vlastnosti a konfigurace nabíjecí stanice • rychlé DC nabíjení • podpora standardu CHAdeMO i CCS/COMBO • celkový výkon 50kW • možnost současného nabíjení 2 vozidel polovičním výkonem (1 EV CHAdeMO, 1 EV CCS/COMBO) • možnost AC nabíjení • možnost napájení z DC zdroje (využití ve stanicích s fotovoltaickými články a udržováním energie v akumulátorové baterii) • komunikace s centrálou provozovatele sítě nabíjecích stanic • komunikace s distributorem elektrické energie (možnost omezování výkonu podle zatížení distribuční sítě) prostřednictvím protokolu IEC 68570-5-104 nebo DLMS • komunikace s platební bránou (pro přímou platbu platební kartou) • možnost autorizace zákazníka prostřednictvím RFID čtečky
Economical parameters
Výsledek přinese zvýšení obratu firmy o více jak 5 mil Kč. Očekává se růst tržeb v trendu rozvoje elektromobility až 5mil Kč ročně po dobu 5 let. Z hlediska očekávaného růstu cen špičkové elektřiny a tlaku na snižování emisí CO2 se jeví výhodné vybavit EVSE akumulátorovou baterií . Tato baterie může být nabíjena z obnovitelných zdrojů, především z fotovoltaických panelů a pouze v případě nedostatku této energie se může dobíjet ze sítě s využitím nejnižších tarifů v době nízkého zatížení sítě. Navrhovaná EVSE bude v tomto smyslu připravena na provoz ze zdroje stejnosměrného napětí – akumulátorové baterie. Tímto řešením se zvýší účinnost celého cyklu ve srovnání s převodem DC/AC/DC.
Application category by cost
—
Owner IČO
277 02 804
Owner name
VESELÝ DOPRAVNÍ SIGNALIZACE, s.r.o.
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—