Evaluation of the impact of systemic changes in college education introduced by Act No. 137/2016 Coll. - professionally oriented study programmes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F28576217%3A_____%2F22%3AN0000003" target="_blank" >RIV/28576217:_____/22:N0000003 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – profesně zaměřené studijní programy
Original language description
Cílem projektu bylo zjistit a ověřit, jakým způsobem ovlivnily změny, způsobené novou legislativní úpravou v některých segmentech vysokého školství, nastavení studijních programů a také zjistit dopady na hlavní aktéry, tj. na vysoké školy. Dále bylo cílem zjistit dopady institucionálních akreditací a zvýšených nároků na vnitřní řízení kvality na vysokých školách (struktura studijních programů, především u nově vzniklých programů, vnitřní procesy) a zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametrů, ve kterých se liší od akademických studijních programů. Cílem této části bylo zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametry, ve kterých se liší od akademických studijních programů. To zahrnuje deskripci nabídky předmětů, popis typů odborníků z praxe, ale i akademiků, kteří v těchto programech pracují. Výzkum dostupných dat je doplněn kvalitativními zjištěními jak od garantů studijních programů, tak dalších účastníků. Kvalitativní šetření bylo realizováno celkem na 13 vysokých školách.
Czech name
Hodnocení dopadu systémových změn ve vysokém školství zavedených zákonem č. 137/2016 Sb. – profesně zaměřené studijní programy
Czech description
Cílem projektu bylo zjistit a ověřit, jakým způsobem ovlivnily změny, způsobené novou legislativní úpravou v některých segmentech vysokého školství, nastavení studijních programů a také zjistit dopady na hlavní aktéry, tj. na vysoké školy. Dále bylo cílem zjistit dopady institucionálních akreditací a zvýšených nároků na vnitřní řízení kvality na vysokých školách (struktura studijních programů, především u nově vzniklých programů, vnitřní procesy) a zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametrů, ve kterých se liší od akademických studijních programů. Cílem této části bylo zmapovat vývoj profesně zaměřených studijních programů a parametry, ve kterých se liší od akademických studijních programů. To zahrnuje deskripci nabídky předmětů, popis typů odborníků z praxe, ale i akademiků, kteří v těchto programech pracují. Výzkum dostupných dat je doplněn kvalitativními zjištěními jak od garantů studijních programů, tak dalších účastníků. Kvalitativní šetření bylo realizováno celkem na 13 vysokých školách.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TITSMSMT933" target="_blank" >TITSMSMT933: Assessment of the impact of the system changes in an university education since 2016</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
59
Place of publication
—
Publisher/client name
Neuveden
Version
—