Experimental investigation of the characteristics for dynamic analysis of the vehicles - methodology
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F07%3A00005375" target="_blank" >RIV/44555601:13420/07:00005375 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Experimentální vyšetřování charakteristik pro analýzu dynamiky vozidel - metodika
Original language description
Pro určení kmitočtu a tlumení základních druhů vlastních kmitů vypružení železničních vozidel .. pro všechny typy vozidel se stále používá metodika M13 ?Stanovení charakteristik vlastních kmitů vypružení ze souboru R7 téma 4, která byla vypracována Radouzmocněnců RVHP. Metodika předpokládá tuhost rámu skříně, podvozku a dvojkolí a symetrii uspořádání primárního a sekundárního vypružení. Nová metodika je založena na předpokladu, že pohyby skříně vozidla jsou ve všech 3 osách vzájemně nezávislé, je možnourčit frekvenci těchto tří vyšetřovaných samostatných pohybů experimentálně tím, že soustava o třech stupních volnosti se nahradí třemi soustavami o jednom stupni volnosti. Toho se dosáhne tím, že pohyb skříně je umožněn vždy jen v jednom směru, resp. kolem jedné osy.
Czech name
Experimentální vyšetřování charakteristik pro analýzu dynamiky vozidel - metodika
Czech description
Pro určení kmitočtu a tlumení základních druhů vlastních kmitů vypružení železničních vozidel .. pro všechny typy vozidel se stále používá metodika M13 ?Stanovení charakteristik vlastních kmitů vypružení ze souboru R7 téma 4, která byla vypracována Radouzmocněnců RVHP. Metodika předpokládá tuhost rámu skříně, podvozku a dvojkolí a symetrii uspořádání primárního a sekundárního vypružení. Nová metodika je založena na předpokladu, že pohyby skříně vozidla jsou ve všech 3 osách vzájemně nezávislé, je možnourčit frekvenci těchto tří vyšetřovaných samostatných pohybů experimentálně tím, že soustava o třech stupních volnosti se nahradí třemi soustavami o jednom stupni volnosti. Toho se dosáhne tím, že pohyb skříně je umožněn vždy jen v jednom směru, resp. kolem jedné osy.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F05%2F2371" target="_blank" >GA101/05/2371: Examination of influence of general asymmetry by vibration of rigid body systems suported und coupled - apllication on vibration of vehicle</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
1 ID_RIV
Regulation ID
—
Technical parameters
Nová metodika umožňuje rychle a efektivně stanovit základní charakteristiky nutné pro dynamické vyšetřování vozidel. Využíváno ve VÚŽ Dynamická zkušebna Cerhenice. Zpracováno pro měření na železničním vagónu.
Economical parameters
do 5 mil. kč
Certification body designation
Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP
Date of certification
—
Method of use
—