The experimental investigation of the central moment of inertia of the bodies with large volume and weight (vehicle), their parts and determination of the centre of the gravity - methodology
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F08%3A00005373" target="_blank" >RIV/44555601:13420/08:00005373 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (vozidla), jejich částí a určení polohy jejich těžiště - metodika
Original language description
Metodika navrhuje postup pro zjištění hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (např. vozidla). Metodika je použitelná analogicky pro stanovení momentů setrvačnosti i jiných rozměrných těles a konstrukcí velké hmotnosti.Výsledek měření stanovení setrvačných účinků k libovolným osám ? je podkladem pro posouzení dynamiky jízdy kolejového a silničního vozidla. Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti se provádí v případě, kdy jejich určení výpočtem je obtížné, nebo nemožné případně pro ověření výsledku tohoto výpočtu. Je popsán postup pro stanovení hlavních centrálních momentů setrvačnosti skříně železničního dvounápravového nákladního vozu běžné konstrukce.
Czech name
Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (vozidla), jejich částí a určení polohy jejich těžiště - metodika
Czech description
Metodika navrhuje postup pro zjištění hlavních centrálních momentů setrvačnosti těles velkého objemu a hmotnosti (např. vozidla). Metodika je použitelná analogicky pro stanovení momentů setrvačnosti i jiných rozměrných těles a konstrukcí velké hmotnosti.Výsledek měření stanovení setrvačných účinků k libovolným osám ? je podkladem pro posouzení dynamiky jízdy kolejového a silničního vozidla. Experimentální vyšetřování hlavních centrálních momentů setrvačnosti se provádí v případě, kdy jejich určení výpočtem je obtížné, nebo nemožné případně pro ověření výsledku tohoto výpočtu. Je popsán postup pro stanovení hlavních centrálních momentů setrvačnosti skříně železničního dvounápravového nákladního vozu běžné konstrukce.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F05%2F2371" target="_blank" >GA101/05/2371: Examination of influence of general asymmetry by vibration of rigid body systems suported und coupled - apllication on vibration of vehicle</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
1D_RIV
Regulation ID
—
Technical parameters
Uvedená metoda umožňuje experimentálně stanovit momenty setrvačnosti velkých těles (zejména železničních a silničních vozidel). Metodika je využívána VÚŽ ? Dynamická zkušebna Cerhenice
Economical parameters
Do 5 mil. Kč
Certification body designation
Fakulta výrobních technologií a managementu UJEP
Date of certification
—
Method of use
—