All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Driving Dynamics of Hybrid Vehicle

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13420%2F15%3A43887498" target="_blank" >RIV/44555601:13420/15:43887498 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jízdní dynamika hybridního vozidla

  • Original language description

    Článek se zabývá jízdní dynamikou hybridního pohonu pro dodávkový automobil. V první části článku je popsána dynamika vozidel. Do dynamiky vozidel spadá celá řada jízdních odporů. Jedná se o adhezní sílu, valivý odpor, vzdušný odpor, odpor stoupání a odpor zrychlení. Součtem těchto všech jízdních odporů, dostaneme celkový jízdní odpor. Tento celkový jízdní odpor je nutné překonat, aby se vozidlo mohlo pohybovat. Proto hnací síla vozidla musí být min. stejně veliká jako tento celkový jízdní odpor. V druhé části článku je stoupavost vozidla pro jednotlivé druhy pohonu - vznětovým spalovacím motorem, elektromotorem a při hybridním pohonu. Grafy těchto stoupavostí jsou pro jednotlivé převodové stupně. Z grafů lze vyčíst max. a min. stoupavost pro jednotlivé převodové stupně. Z porovnání výsledků plyne, že nejlépe je na tom pohon hybridním pohonem, následuje pohon spalovacím motorem a v poslední řadě pohon elektromotorem.

  • Czech name

    Jízdní dynamika hybridního vozidla

  • Czech description

    Článek se zabývá jízdní dynamikou hybridního pohonu pro dodávkový automobil. V první části článku je popsána dynamika vozidel. Do dynamiky vozidel spadá celá řada jízdních odporů. Jedná se o adhezní sílu, valivý odpor, vzdušný odpor, odpor stoupání a odpor zrychlení. Součtem těchto všech jízdních odporů, dostaneme celkový jízdní odpor. Tento celkový jízdní odpor je nutné překonat, aby se vozidlo mohlo pohybovat. Proto hnací síla vozidla musí být min. stejně veliká jako tento celkový jízdní odpor. V druhé části článku je stoupavost vozidla pro jednotlivé druhy pohonu - vznětovým spalovacím motorem, elektromotorem a při hybridním pohonu. Grafy těchto stoupavostí jsou pro jednotlivé převodové stupně. Z grafů lze vyčíst max. a min. stoupavost pro jednotlivé převodové stupně. Z porovnání výsledků plyne, že nejlépe je na tom pohon hybridním pohonem, následuje pohon spalovacím motorem a v poslední řadě pohon elektromotorem.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Strojírenská technologie

  • ISSN

    1211-4162

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    XX

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    82-87

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database