Method of learning as the active construction of pupil´s cognition applied in teachnig chemistry
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F01%3A00001336" target="_blank" >RIV/44555601:13430/01:00001336 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metoda učení jako aktivní konstrukce poznatků žáka aplikovaná ve výuce chemie.
Original language description
Využití konstruktivistických metod výuky chemie na základní škole je progresivní trend. Umažňuje využívat reálné objekty, experimenty, vizualizace, obrázky atd. Práci s těmito zdroji řídí učitel, který se tak stává manažerem vyučovacího procesu.
Czech name
Metoda učení jako aktivní konstrukce poznatků žáka aplikovaná ve výuce chemie.
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2001
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Biologie. Chemie. Zeměpis
ISSN
1210-3349
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
125-130
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—