Outreach Pre-School Preparation for Children Endangered by Social Exclusion
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004621" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004621 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Nízkoprahová předškolní příprava pro děti ohrožené sociálním vyloučením
Original language description
Jednou z determinant úspěšnosti uplatnění na trhu práce je míra dosaženého vzdělání. Ta je v prostředí sociálně vyloučených lokalit velmi nízká a souvisí také s nedostatečnou mírou přípravy na vzdělávání. Příspěvek představuje model nízkoprahové předškolní přípravy určené pro děti pocházející ze sociálně vyloučeného prostředí. Nízkoprahová předškolní příprava představuje alternativu k institucializovanému mechanismu podpory úspěšného zahájení školní docházky, kterým jsou přípravné třídy pro děti ze znevýhodňujícího sociokulturního prostředí. Jejich potenciál totiž může, s ohledem na specifika sociálně vyloučeného prostředí, zůstat v mnoha případech nenaplněn a pozdější neúspěchy ve vzdělávání podstatným způsobem ovlivňují možnost uplatnění dětí na trhupráce.
Czech name
Nízkoprahová předškolní příprava pro děti ohrožené sociálním vyloučením
Czech description
Jednou z determinant úspěšnosti uplatnění na trhu práce je míra dosaženého vzdělání. Ta je v prostředí sociálně vyloučených lokalit velmi nízká a souvisí také s nedostatečnou mírou přípravy na vzdělávání. Příspěvek představuje model nízkoprahové předškolní přípravy určené pro děti pocházející ze sociálně vyloučeného prostředí. Nízkoprahová předškolní příprava představuje alternativu k institucializovanému mechanismu podpory úspěšného zahájení školní docházky, kterým jsou přípravné třídy pro děti ze znevýhodňujícího sociokulturního prostředí. Jejich potenciál totiž může, s ohledem na specifika sociálně vyloučeného prostředí, zůstat v mnoha případech nenaplněn a pozdější neúspěchy ve vzdělávání podstatným způsobem ovlivňují možnost uplatnění dětí na trhupráce.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nová role učitele - budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji
ISBN
978-80-7368-517-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
12
Pages from-to
—
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
Rožnov pod Radhoštěm
Event date
Apr 29, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—