All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Preparatory Grade as a Way of Pedagogical Intervention for

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004661" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004661 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Přípravný ročník jako prostředek pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  • Original language description

    Děti přicházející do základní školy z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí se musí vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí. Škola byměla zajistit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo dobře a efektivně vzdělávat. Tento požadavek pomáhají řešit přípravné třídy. V příspěvku se autorky věnují problematice přípravných tříd - jednomu ze způsobů pedagogické intervence. Zamýšlejí se nad významem, cíli a edukačním obsahem přípravné třídy v oblasti rozvoje poznávacích, dovednostních i postojových schopností dětí, které navštěvují tuto třídu při základních nebo základních praktických školách.

  • Czech name

    Přípravný ročník jako prostředek pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí

  • Czech description

    Děti přicházející do základní školy z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí se musí vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí. Škola byměla zajistit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo dobře a efektivně vzdělávat. Tento požadavek pomáhají řešit přípravné třídy. V příspěvku se autorky věnují problematice přípravných tříd - jednomu ze způsobů pedagogické intervence. Zamýšlejí se nad významem, cíli a edukačním obsahem přípravné třídy v oblasti rozvoje poznávacích, dovednostních i postojových schopností dětí, které navštěvují tuto třídu při základních nebo základních praktických školách.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry

  • ISBN

    978-80-7414-035-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    May 7, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article