Preparatory Grade as a Way of Pedagogical Intervention for
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004661" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004661 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přípravný ročník jako prostředek pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Original language description
Děti přicházející do základní školy z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí se musí vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí. Škola byměla zajistit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo dobře a efektivně vzdělávat. Tento požadavek pomáhají řešit přípravné třídy. V příspěvku se autorky věnují problematice přípravných tříd - jednomu ze způsobů pedagogické intervence. Zamýšlejí se nad významem, cíli a edukačním obsahem přípravné třídy v oblasti rozvoje poznávacích, dovednostních i postojových schopností dětí, které navštěvují tuto třídu při základních nebo základních praktických školách.
Czech name
Přípravný ročník jako prostředek pedagogické intervence pro děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředí
Czech description
Děti přicházející do základní školy z nedostatečně podnětného nebo z odlišného sociálně-kulturního prostředí se musí vyrovnávat s řadou těžkostí, které jim komplikují nástup do základního vzdělávání a prodlužují dobu adaptace na nové prostředí. Škola byměla zajistit, aby se dítě s odlišnou kulturní zkušeností mohlo dobře a efektivně vzdělávat. Tento požadavek pomáhají řešit přípravné třídy. V příspěvku se autorky věnují problematice přípravných tříd - jednomu ze způsobů pedagogické intervence. Zamýšlejí se nad významem, cíli a edukačním obsahem přípravné třídy v oblasti rozvoje poznávacích, dovednostních i postojových schopností dětí, které navštěvují tuto třídu při základních nebo základních praktických školách.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Vzdělávání v sociokulturním kontextu: Diverzita a vzdělávací bariéry
ISBN
978-80-7414-035-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
May 7, 2008
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—