All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The children?s preconceptions diagnostics and its use in pedagogical practice

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004664" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004664 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.

  • Original language description

    Práce je zaměřena na problematiku dětských pojetí, jejich diagnostiky a možnosti jejich dynamické modifikace v rámci různých modelů řízení učebních činností žáků. Teoretická část práce vymezuje neurofyziologické základy učení, objasňuje mechanismy utváření dětských pojetí a kompletních poznatkových systémů dítěte. V empirické části práce jsou uváděny a diskutovány jednotlivé metody využité k výzkumu dětských pojetí. Každá metoda je demonstrována konkrétními výzkumnými daty a z nich vyplývajícími závěry.Pozornost je věnována těmto metodám: fenomenografické interview, didaktický test, diagnostika dětské kresby, obsahová analýza textů, pojmové mapování, škálování. Dětská pojetí a jejich diagnostika jsou významnými faktory modernizace výuky v souvislostis kurikulární reformou probíhající v ČR. V práci jsou proto diskutovány i konkrétní možnosti implementace problematiky dětských pojetí do reálného edukačního procesu.

  • Czech name

    Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.

  • Czech description

    Práce je zaměřena na problematiku dětských pojetí, jejich diagnostiky a možnosti jejich dynamické modifikace v rámci různých modelů řízení učebních činností žáků. Teoretická část práce vymezuje neurofyziologické základy učení, objasňuje mechanismy utváření dětských pojetí a kompletních poznatkových systémů dítěte. V empirické části práce jsou uváděny a diskutovány jednotlivé metody využité k výzkumu dětských pojetí. Každá metoda je demonstrována konkrétními výzkumnými daty a z nich vyplývajícími závěry.Pozornost je věnována těmto metodám: fenomenografické interview, didaktický test, diagnostika dětské kresby, obsahová analýza textů, pojmové mapování, škálování. Dětská pojetí a jejich diagnostika jsou významnými faktory modernizace výuky v souvislostis kurikulární reformou probíhající v ČR. V práci jsou proto diskutovány i konkrétní možnosti implementace problematiky dětských pojetí do reálného edukačního procesu.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7414-059-4

  • Number of pages

    179

  • Publisher name

    Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book