The children?s preconceptions diagnostics and its use in pedagogical practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004664" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004664 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.
Original language description
Práce je zaměřena na problematiku dětských pojetí, jejich diagnostiky a možnosti jejich dynamické modifikace v rámci různých modelů řízení učebních činností žáků. Teoretická část práce vymezuje neurofyziologické základy učení, objasňuje mechanismy utváření dětských pojetí a kompletních poznatkových systémů dítěte. V empirické části práce jsou uváděny a diskutovány jednotlivé metody využité k výzkumu dětských pojetí. Každá metoda je demonstrována konkrétními výzkumnými daty a z nich vyplývajícími závěry.Pozornost je věnována těmto metodám: fenomenografické interview, didaktický test, diagnostika dětské kresby, obsahová analýza textů, pojmové mapování, škálování. Dětská pojetí a jejich diagnostika jsou významnými faktory modernizace výuky v souvislostis kurikulární reformou probíhající v ČR. V práci jsou proto diskutovány i konkrétní možnosti implementace problematiky dětských pojetí do reálného edukačního procesu.
Czech name
Diagnostika dětských pojetí a její využití v pedagogické praxi.
Czech description
Práce je zaměřena na problematiku dětských pojetí, jejich diagnostiky a možnosti jejich dynamické modifikace v rámci různých modelů řízení učebních činností žáků. Teoretická část práce vymezuje neurofyziologické základy učení, objasňuje mechanismy utváření dětských pojetí a kompletních poznatkových systémů dítěte. V empirické části práce jsou uváděny a diskutovány jednotlivé metody využité k výzkumu dětských pojetí. Každá metoda je demonstrována konkrétními výzkumnými daty a z nich vyplývajícími závěry.Pozornost je věnována těmto metodám: fenomenografické interview, didaktický test, diagnostika dětské kresby, obsahová analýza textů, pojmové mapování, škálování. Dětská pojetí a jejich diagnostika jsou významnými faktory modernizace výuky v souvislostis kurikulární reformou probíhající v ČR. V práci jsou proto diskutovány i konkrétní možnosti implementace problematiky dětských pojetí do reálného edukačního procesu.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-059-4
Number of pages
179
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—