Prom "eidos" to "logos" - On the movement in comprehension process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00004711" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00004711 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Od eidetiky k logice aneb K významu směřování v procesu porozumění
Original language description
Fenomenologická reflexe autentického výtvarného projevu je nedirektivní metodou, umožňující bezpečné zacházení se znepokojivými emocemi jedince. Úroveň teoretického modelování dosahuje funkčního minima ve prospěch evokace a udržení přímé prožitkové účasti reflektovaných jevů a jejich autentické tematizace. Znepokojivá emoce je přiváděna do vědomí vztahováním se k vlastnímu artifaktu v prožitkovém, přítomnostním kontinuu v primární podobě na úrovni tělesných prožitků a teprve následně tematizována. V procesu porozumění znepokojivé emoci je, podle klinických zjištění, zapotřebí udržet směřování procesu porozumění ve směru ?od eidetiky k logice?.
Czech name
Od eidetiky k logice aneb K významu směřování v procesu porozumění
Czech description
Fenomenologická reflexe autentického výtvarného projevu je nedirektivní metodou, umožňující bezpečné zacházení se znepokojivými emocemi jedince. Úroveň teoretického modelování dosahuje funkčního minima ve prospěch evokace a udržení přímé prožitkové účasti reflektovaných jevů a jejich autentické tematizace. Znepokojivá emoce je přiváděna do vědomí vztahováním se k vlastnímu artifaktu v prožitkovém, přítomnostním kontinuu v primární podobě na úrovni tělesných prožitků a teprve následně tematizována. V procesu porozumění znepokojivé emoci je, podle klinických zjištění, zapotřebí udržet směřování procesu porozumění ve směru ?od eidetiky k logice?.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zážitek a jeho funkce ve vzdělávání pedagogů
ISBN
978-80-7414-101-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
—
Publisher name
Katedra výtvarné kultury PF UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Jan 1, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—