Innovative Textbook as Multifunctional Resource of Chemistry Teaching in Basic School
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F08%3A00005650" target="_blank" >RIV/44555601:13430/08:00005650 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Netradiční učebnice jako multifunkční prostředek výuky chemie na základní škole
Original language description
V příspěvku jsou uvedeny a charakterizovány hlavní principy, které byly uplatněny při tvorbě moderní a netradiční učebnice chemie pro základní školy. Učebnice byla koncipována podle rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání. Při tvorbě učebnice byl důraz kladen především na využití modelů, schémat, vizualizací, strukturovaného textu, bohaté fotodokumentace, návodů na chemické experimenty a méně tradičních prvků (kreslené vtipy, motivační texty) tak, aby učebnice mohla sloužit jako multifunkční prostředek výuky chemie na základních školách. Učebnice obsahuje praktické využití poznatků, interdisciplinární vazby, ekologické aspekty učiva chemie, využití moderních ICT. Součástí kompletu učebnice je i pracovní sešit a velice podrobná příručkapro učitele, která má charakter metodického manuálu. Celý komplet bude v rámci příspěvku prezentován. Učebnice je navržena tak, aby usnadňovala tvorbu školních vzdělávacích programů.
Czech name
Netradiční učebnice jako multifunkční prostředek výuky chemie na základní škole
Czech description
V příspěvku jsou uvedeny a charakterizovány hlavní principy, které byly uplatněny při tvorbě moderní a netradiční učebnice chemie pro základní školy. Učebnice byla koncipována podle rámcových vzdělávacích programů pro základní vzdělávání. Při tvorbě učebnice byl důraz kladen především na využití modelů, schémat, vizualizací, strukturovaného textu, bohaté fotodokumentace, návodů na chemické experimenty a méně tradičních prvků (kreslené vtipy, motivační texty) tak, aby učebnice mohla sloužit jako multifunkční prostředek výuky chemie na základních školách. Učebnice obsahuje praktické využití poznatků, interdisciplinární vazby, ekologické aspekty učiva chemie, využití moderních ICT. Součástí kompletu učebnice je i pracovní sešit a velice podrobná příručkapro učitele, která má charakter metodického manuálu. Celý komplet bude v rámci příspěvku prezentován. Učebnice je navržena tak, aby usnadňovala tvorbu školních vzdělávacích programů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Prostriedky edukácie v škole 21. storočia
ISBN
978-80-8083-565-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Mateja Bela
Place of publication
Banská Bystrica
Event location
Banská Bystrica
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—