The social climate at school and class as determinant of the succesful intercultural education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F09%3A00005625" target="_blank" >RIV/44555601:13430/09:00005625 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sociální klima školy a třídy předpoklad úspěšné interkulturní výchovy
Original language description
V této kapitole se zabýváme problematikou sociálního klima ve škole, které je předpoklad pro zvýšení kvality interkulturního vzdělávání. Cílem provedeného akčního výzkumu byl návrh metodiky k diagnostice a rozvíjení interkulturní kompetence budoucích učitelů, asistentů učitelů a dalších zájemců pro využití ve školní praxi. Jednotlivé metody jsou zaměřené k podpoře multikulturního vzdělávání a výchovy. Materiál může být využit pedagogickými pracovníky různých stupňů škol případně, vychovateli, pedagogy volného času či sociálními pracovníky. Soubor pracovních listů se nabízí též pro činnost výchovných poradců či metodiků prevence sociálně patologických jevů. Při zpracování metodické části naší stati jsme vycházeli z doporučení ?Oddělení zdravého životního stylu a enviromentální výchovy? při katedře primárního vzdělávání PF UJEP v Ústí nad Labem a dílčích úkolů v průběhu realizace projektu Dr. Čepičkové / Brtnové. ?Příčiny a mechanizmy vytváření vzdělanostních blokád příslušníků skupin z
Czech name
Sociální klima školy a třídy předpoklad úspěšné interkulturní výchovy
Czech description
V této kapitole se zabýváme problematikou sociálního klima ve škole, které je předpoklad pro zvýšení kvality interkulturního vzdělávání. Cílem provedeného akčního výzkumu byl návrh metodiky k diagnostice a rozvíjení interkulturní kompetence budoucích učitelů, asistentů učitelů a dalších zájemců pro využití ve školní praxi. Jednotlivé metody jsou zaměřené k podpoře multikulturního vzdělávání a výchovy. Materiál může být využit pedagogickými pracovníky různých stupňů škol případně, vychovateli, pedagogy volného času či sociálními pracovníky. Soubor pracovních listů se nabízí též pro činnost výchovných poradců či metodiků prevence sociálně patologických jevů. Při zpracování metodické části naší stati jsme vycházeli z doporučení ?Oddělení zdravého životního stylu a enviromentální výchovy? při katedře primárního vzdělávání PF UJEP v Ústí nad Labem a dílčích úkolů v průběhu realizace projektu Dr. Čepičkové / Brtnové. ?Příčiny a mechanizmy vytváření vzdělanostních blokád příslušníků skupin z
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Edukace v kontextu sociální exkluze
ISBN
978-80-7414-083-9
Number of pages of the result
54
Pages from-to
—
Number of pages of the book
190
Publisher name
Pedagogická fakulta UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS chapter
—