The results of the TIMSS researches - the inspiration for science teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005614" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005614 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů
Original language description
Příspěvek se zaměřuje na analýzu žákovských chyb v úlohách TIMSS zaměřených na oblast chemie a komparační analýzu těchto chyb mezi českými žáky a žáky z ostatních zemí světa, kteří se výzkumu TIMSS zúčastnili. Analyzovány budou úlohy pro žáky 4. ročníkůa žáky 8. ročníků. Jedná se o úlohy v tematických celcích "Skupenství a změny látek", "Třídění a vlastnosti látek" (u žáků 4. ročníku) a úlohy v tematických celcích "Chemické reakce", "Vlastnosti látek", "Třídění a složení látek". Výsledky řešení úloh ztěchto tematických celků jsou podrobeny komparační analýze z hlediska genderových rozdílů, z hlediska typu tematického celku a z hlediska myšlenkových operací nutných pro řešení daných typů úloh. V příspěvku jsou dále diskutovány typické chybné odpovědižáků u vybraných úloh a identifikovány převažující miskoncepce žáků.
Czech name
Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů
Czech description
Příspěvek se zaměřuje na analýzu žákovských chyb v úlohách TIMSS zaměřených na oblast chemie a komparační analýzu těchto chyb mezi českými žáky a žáky z ostatních zemí světa, kteří se výzkumu TIMSS zúčastnili. Analyzovány budou úlohy pro žáky 4. ročníkůa žáky 8. ročníků. Jedná se o úlohy v tematických celcích "Skupenství a změny látek", "Třídění a vlastnosti látek" (u žáků 4. ročníku) a úlohy v tematických celcích "Chemické reakce", "Vlastnosti látek", "Třídění a složení látek". Výsledky řešení úloh ztěchto tematických celků jsou podrobeny komparační analýze z hlediska genderových rozdílů, z hlediska typu tematického celku a z hlediska myšlenkových operací nutných pro řešení daných typů úloh. V příspěvku jsou dále diskutovány typické chybné odpovědižáků u vybraných úloh a identifikovány převažující miskoncepce žáků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Possibilities and Limits of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Science Education</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7368-426-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
Ostravská univerzita
Place of publication
Ostrava
Event location
Trojanovice
Event date
Jan 1, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—