All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The results of the TIMSS researches - the inspiration for science teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005614" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005614 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů

  • Original language description

    Příspěvek se zaměřuje na analýzu žákovských chyb v úlohách TIMSS zaměřených na oblast chemie a komparační analýzu těchto chyb mezi českými žáky a žáky z ostatních zemí světa, kteří se výzkumu TIMSS zúčastnili. Analyzovány budou úlohy pro žáky 4. ročníkůa žáky 8. ročníků. Jedná se o úlohy v tematických celcích "Skupenství a změny látek", "Třídění a vlastnosti látek" (u žáků 4. ročníku) a úlohy v tematických celcích "Chemické reakce", "Vlastnosti látek", "Třídění a složení látek". Výsledky řešení úloh ztěchto tematických celků jsou podrobeny komparační analýze z hlediska genderových rozdílů, z hlediska typu tematického celku a z hlediska myšlenkových operací nutných pro řešení daných typů úloh. V příspěvku jsou dále diskutovány typické chybné odpovědižáků u vybraných úloh a identifikovány převažující miskoncepce žáků.

  • Czech name

    Výsledky výzkumů TIMSS - inspirace pro učitele přírodovědných předmětů

  • Czech description

    Příspěvek se zaměřuje na analýzu žákovských chyb v úlohách TIMSS zaměřených na oblast chemie a komparační analýzu těchto chyb mezi českými žáky a žáky z ostatních zemí světa, kteří se výzkumu TIMSS zúčastnili. Analyzovány budou úlohy pro žáky 4. ročníkůa žáky 8. ročníků. Jedná se o úlohy v tematických celcích "Skupenství a změny látek", "Třídění a vlastnosti látek" (u žáků 4. ročníku) a úlohy v tematických celcích "Chemické reakce", "Vlastnosti látek", "Třídění a složení látek". Výsledky řešení úloh ztěchto tematických celků jsou podrobeny komparační analýze z hlediska genderových rozdílů, z hlediska typu tematického celku a z hlediska myšlenkových operací nutných pro řešení daných typů úloh. V příspěvku jsou dále diskutovány typické chybné odpovědižáků u vybraných úloh a identifikovány převažující miskoncepce žáků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F09%2F0359" target="_blank" >GA406/09/0359: Possibilities and Limits of Real and Virtual Environment Interaction in Primary Science Education</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie

  • ISBN

    978-80-7368-426-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Ostravská univerzita

  • Place of publication

    Ostrava

  • Event location

    Trojanovice

  • Event date

    Jan 1, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article