All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Reflection on the Analysis Results of the Individual Approach of Pedagogues Towards Students With Special Educational Needs in Context With the Strategy of the Ministry of Education,Youths and Sports in Field of Inclusive Education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A00005643" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:00005643 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reflexe výsledků analýzy individuálního přístupu pedagogů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu strategií MŠMT ČR v oblasti podpory inkluzivního vzdělávání

  • Original language description

    Příspěvek je zaměřen na představení přístupů směřujících k podpoře rozvoje inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, prosazovaných v expertních skupinách Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Tyto postupy uvádíme v reflexi výsledků rozsáhlé studie nazvané Analýza individuálního přístupu pedagogů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, kterou na základě zadání MŠMT zpracovala v roce 2009 společnost Člověk v tísni, o.p.s. za významné účasti pracovníků Pedagogické fakulty Univerzity J.E.Purkyně v Ústí nad Labem.

  • Czech name

    Reflexe výsledků analýzy individuálního přístupu pedagogů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu strategií MŠMT ČR v oblasti podpory inkluzivního vzdělávání

  • Czech description

    Příspěvek je zaměřen na představení přístupů směřujících k podpoře rozvoje inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami, prosazovaných v expertních skupinách Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Tyto postupy uvádíme v reflexi výsledků rozsáhlé studie nazvané Analýza individuálního přístupu pedagogů k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, kterou na základě zadání MŠMT zpracovala v roce 2009 společnost Člověk v tísni, o.p.s. za významné účasti pracovníků Pedagogické fakulty Univerzity J.E.Purkyně v Ústí nad Labem.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Dni sociálnej práce a InteRRa 8

  • ISBN

    978-80-8094-658-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    15

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

  • Place of publication

    Nitra

  • Event location

    Nitra, SR

  • Event date

    Jan 1, 2009

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article