The teacher, crisis intervention and child in distress
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F10%3A43883795" target="_blank" >RIV/44555601:13430/10:43883795 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Učitel, krizová intervence a dítě v tísni
Original language description
Tato studie se pokouší o hermeneutický výklad krizové intervence především v ČR jako samostatného jevu. Všímá si souvislostí plynoucích ze způsobu poskytování péče a vlastního rozumění povaze předmětu krizové intervence. Studie dochází ke zjištění, že krizová intervence přistupuje k řešení instrumentálně - patogeneticky. Na druhou stranu tato péče specificky opomíjí zásadní východisko a sice hledisko samotného dítěte. Zvláštní místo v krizové péči zaujímá učitel a škola. Tato oblast "působení na dítě" se v konsekvencích hermeneutického výkladu krizové intervence jeví jako vhodné východisko.
Czech name
Učitel, krizová intervence a dítě v tísni
Czech description
Tato studie se pokouší o hermeneutický výklad krizové intervence především v ČR jako samostatného jevu. Všímá si souvislostí plynoucích ze způsobu poskytování péče a vlastního rozumění povaze předmětu krizové intervence. Studie dochází ke zjištění, že krizová intervence přistupuje k řešení instrumentálně - patogeneticky. Na druhou stranu tato péče specificky opomíjí zásadní východisko a sice hledisko samotného dítěte. Zvláštní místo v krizové péči zaujímá učitel a škola. Tato oblast "působení na dítě" se v konsekvencích hermeneutického výkladu krizové intervence jeví jako vhodné východisko.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Pedagogicko psychologické přístupy a strategie v práci se žáky primárního vzdělávání
ISBN
978-80-7414-316-8
Number of pages of the result
18
Pages from-to
21-39
Number of pages of the book
240
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS chapter
—