Biology development and education of the Romany ethnic children in Usti region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F11%3A43883312" target="_blank" >RIV/44555601:13430/11:43883312 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Biologický vývoj a vzdělávání dětí romského etnika v Ústeckém kraji
Original language description
Monografie podává přehled o antropologických výzkumech romské populace na našem území, které byly uskutečněny v průběhu 20. století a v prvních deseti letech 3. milénia. Hlavním cílem bylo zachytit růstové a vývojové charakteristiky dětí romského etnikave stávajících socioekonomických podmínkách a porovnat je se základními normami vývoje romských školních dětí z let 1960-78 (SUCHÝ, 1978). Předložená studie navazuje se zhruba 30letým odstupem na tuto práci a upozorňuje na změny v oblasti tělesné a psychosociální, ke kterým v tomto období došlo v populaci dětí etnických Romů v Ústeckém kraji, zejména na projevy sekulárního trendu. Antropologický výzkum je doplněn o sociální, zdravotně hygienické a pedagogické charakteristiky a o sondu do životního styludětí romského etnika.
Czech name
Biologický vývoj a vzdělávání dětí romského etnika v Ústeckém kraji
Czech description
Monografie podává přehled o antropologických výzkumech romské populace na našem území, které byly uskutečněny v průběhu 20. století a v prvních deseti letech 3. milénia. Hlavním cílem bylo zachytit růstové a vývojové charakteristiky dětí romského etnikave stávajících socioekonomických podmínkách a porovnat je se základními normami vývoje romských školních dětí z let 1960-78 (SUCHÝ, 1978). Předložená studie navazuje se zhruba 30letým odstupem na tuto práci a upozorňuje na změny v oblasti tělesné a psychosociální, ke kterým v tomto období došlo v populaci dětí etnických Romů v Ústeckém kraji, zejména na projevy sekulárního trendu. Antropologický výzkum je doplněn o sociální, zdravotně hygienické a pedagogické charakteristiky a o sondu do životního styludětí romského etnika.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7414-405-9
Number of pages
265
Publisher name
Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS book
—