All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mathematical Giftedness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43884990" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43884990 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Matematické nadání

  • Original language description

    Matematické nadání je specifické intelektové nadání. Jedinci s matematickým nadáním podávají nadprůměrné výkony při řešení úloh matematického charakteru nebo mají potenciál k podávání takovýchto výkonů. Vzhledem k tomu, že matematika je věda velmi abstraktní, je pro dosažení excelentních výkonů v matematice nezbytné rozvíjet u žáků schopnost abstraktně myslet a schopnost využívat jazyk jako nástroj myšlení. Stať přináší implicitní a explicitní pohled na pojem matematické nadání. Vybízí k odkrytí naší vlastní osobní implicitní teorie matematického nadání. V explicitním přístupu vybízí k zamyšlení, jaké schopnosti, jaké dílčí inteligence (dle klasifikace Gardnera, 1999) jsou nadprůměrně rozvinuty u matematicky nadaných jedinců. Vybrané myšlenky Vygotského jsou dány do souvislostí se vzděláváním matematicky nadaných. Jsou zmíněny také specifické skupiny žáků s matematickým nadáním.

  • Czech name

    Matematické nadání

  • Czech description

    Matematické nadání je specifické intelektové nadání. Jedinci s matematickým nadáním podávají nadprůměrné výkony při řešení úloh matematického charakteru nebo mají potenciál k podávání takovýchto výkonů. Vzhledem k tomu, že matematika je věda velmi abstraktní, je pro dosažení excelentních výkonů v matematice nezbytné rozvíjet u žáků schopnost abstraktně myslet a schopnost využívat jazyk jako nástroj myšlení. Stať přináší implicitní a explicitní pohled na pojem matematické nadání. Vybízí k odkrytí naší vlastní osobní implicitní teorie matematického nadání. V explicitním přístupu vybízí k zamyšlení, jaké schopnosti, jaké dílčí inteligence (dle klasifikace Gardnera, 1999) jsou nadprůměrně rozvinuty u matematicky nadaných jedinců. Vybrané myšlenky Vygotského jsou dány do souvislostí se vzděláváním matematicky nadaných. Jsou zmíněny také specifické skupiny žáků s matematickým nadáním.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    O - Projekt operacniho programu

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Svět nadání

  • ISSN

    1805-7217

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2013

  • Issue of the periodical within the volume

    3

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    13-21

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database