Mathematical Giftedness
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43884990" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43884990 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Matematické nadání
Original language description
Matematické nadání je specifické intelektové nadání. Jedinci s matematickým nadáním podávají nadprůměrné výkony při řešení úloh matematického charakteru nebo mají potenciál k podávání takovýchto výkonů. Vzhledem k tomu, že matematika je věda velmi abstraktní, je pro dosažení excelentních výkonů v matematice nezbytné rozvíjet u žáků schopnost abstraktně myslet a schopnost využívat jazyk jako nástroj myšlení. Stať přináší implicitní a explicitní pohled na pojem matematické nadání. Vybízí k odkrytí naší vlastní osobní implicitní teorie matematického nadání. V explicitním přístupu vybízí k zamyšlení, jaké schopnosti, jaké dílčí inteligence (dle klasifikace Gardnera, 1999) jsou nadprůměrně rozvinuty u matematicky nadaných jedinců. Vybrané myšlenky Vygotského jsou dány do souvislostí se vzděláváním matematicky nadaných. Jsou zmíněny také specifické skupiny žáků s matematickým nadáním.
Czech name
Matematické nadání
Czech description
Matematické nadání je specifické intelektové nadání. Jedinci s matematickým nadáním podávají nadprůměrné výkony při řešení úloh matematického charakteru nebo mají potenciál k podávání takovýchto výkonů. Vzhledem k tomu, že matematika je věda velmi abstraktní, je pro dosažení excelentních výkonů v matematice nezbytné rozvíjet u žáků schopnost abstraktně myslet a schopnost využívat jazyk jako nástroj myšlení. Stať přináší implicitní a explicitní pohled na pojem matematické nadání. Vybízí k odkrytí naší vlastní osobní implicitní teorie matematického nadání. V explicitním přístupu vybízí k zamyšlení, jaké schopnosti, jaké dílčí inteligence (dle klasifikace Gardnera, 1999) jsou nadprůměrně rozvinuty u matematicky nadaných jedinců. Vybrané myšlenky Vygotského jsou dány do souvislostí se vzděláváním matematicky nadaných. Jsou zmíněny také specifické skupiny žáků s matematickým nadáním.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Svět nadání
ISSN
1805-7217
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2013
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
9
Pages from-to
13-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—