All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Thoughts on Education, Art and Freedom in Jan Patočka's Work

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F13%3A43885806" target="_blank" >RIV/44555601:13430/13:43885806 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výchova, umění a svoboda v myšlení Jana Patočky

  • Original language description

    Překládaný text představuje pokus spojit Patočkovu filosofii výchovy a filosofii umění. Klíčem k porozumění Patočkovu myšlení věnovanému výchově a umění je podle našeho názoru téma lidské svobody. Motiv svobody prochází Patočkovou filosofií jako červenánit, naším úkolem tedy bude vyložit Patočkovo promýšlení výchovy a umění z motivu svobody. O umění Jan Patočka hovoří jako o místě svobody par excellence. Svoboda je přitom podle něj vlastním cílem výchovy. Proto chceme upozornit na důležitou a nezastupitelnou roli umění ve výchově a vzdělání. V prvé a druhé části práce se zabýváme problematikou výchovy. Vycházíme zde z Patočkovy koncepce "otevřené" a "uzavřené duše", která dovoluje přistupovat k problémům výchovy ze specifické diference pojmů formace aformování. Následně se zabýváme povahou vztahu vychovatele a vychovávaného, přičemž problematizujeme metodické postupy pedagogiky ovlivněné pozitivistickým ideovým založením a pojmovým aparátem psychologie a sociologie. Ve třetí části te

  • Czech name

    Výchova, umění a svoboda v myšlení Jana Patočky

  • Czech description

    Překládaný text představuje pokus spojit Patočkovu filosofii výchovy a filosofii umění. Klíčem k porozumění Patočkovu myšlení věnovanému výchově a umění je podle našeho názoru téma lidské svobody. Motiv svobody prochází Patočkovou filosofií jako červenánit, naším úkolem tedy bude vyložit Patočkovo promýšlení výchovy a umění z motivu svobody. O umění Jan Patočka hovoří jako o místě svobody par excellence. Svoboda je přitom podle něj vlastním cílem výchovy. Proto chceme upozornit na důležitou a nezastupitelnou roli umění ve výchově a vzdělání. V prvé a druhé části práce se zabýváme problematikou výchovy. Vycházíme zde z Patočkovy koncepce "otevřené" a "uzavřené duše", která dovoluje přistupovat k problémům výchovy ze specifické diference pojmů formace aformování. Následně se zabýváme povahou vztahu vychovatele a vychovávaného, přičemž problematizujeme metodické postupy pedagogiky ovlivněné pozitivistickým ideovým založením a pojmovým aparátem psychologie a sociologie. Ve třetí části te

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Nepředmětné výzvy české filosofie. K myšlení Ladislava Hejdánka

  • ISBN

    978-80-7414-621-3

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    267-280

  • Number of pages of the book

    430

  • Publisher name

    Filozofická fakulta UJEP

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS chapter