All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The beginnings of Czech music theory pedagogy. Music Theory at the Organ School in Prague and in Brno

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F14%3A43884152" target="_blank" >RIV/44555601:13430/14:43884152 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K počátkům české hudebně teoretické pedagogiky. 2.Hudební teorie na varhanické škole v Praze a v Brně

  • Original language description

    Studium na pražské varhanické škole mělo při otevření v roce 1830 podobu desetiměsíčního kurzu, který byl od roku 1835 rozšířen na dva roky. Poslední ředitel varhanické školy F.Z.Skuherský se zasloužil o další rozšíření na tříleté studium, zahájené od roku 1873. Po sloučení s konzervatoří v roce 1890 existovala varhanická škola oficiálně až do roku 1903 jako její skladatelské oddělení pro nadané studenty vyšších ročníků. Z pražské varhanické školy se zásluhou vynikajících pedagogů a teoretiků (F.Z.Skuherský, Z.Blažek, K.Stecker, K.Knittl) vyprofilovala škola, která měla pověst ?vysoké školy kompozice?. Brněnská varhanická škola vznikla zásluhou Leoše Janáčka po vzoru pražské varhanické školy v roce 1881. Od roku 1917-18 měla tři hlavní obory: varhanicko-skladatelský, klavírní a houslový. Tím byl položen základ na její transformaci na konzervatoř, ke které došlo o rok později.

  • Czech name

    K počátkům české hudebně teoretické pedagogiky. 2.Hudební teorie na varhanické škole v Praze a v Brně

  • Czech description

    Studium na pražské varhanické škole mělo při otevření v roce 1830 podobu desetiměsíčního kurzu, který byl od roku 1835 rozšířen na dva roky. Poslední ředitel varhanické školy F.Z.Skuherský se zasloužil o další rozšíření na tříleté studium, zahájené od roku 1873. Po sloučení s konzervatoří v roce 1890 existovala varhanická škola oficiálně až do roku 1903 jako její skladatelské oddělení pro nadané studenty vyšších ročníků. Z pražské varhanické školy se zásluhou vynikajících pedagogů a teoretiků (F.Z.Skuherský, Z.Blažek, K.Stecker, K.Knittl) vyprofilovala škola, která měla pověst ?vysoké školy kompozice?. Brněnská varhanická škola vznikla zásluhou Leoše Janáčka po vzoru pražské varhanické školy v roce 1881. Od roku 1917-18 měla tři hlavní obory: varhanicko-skladatelský, klavírní a houslový. Tím byl položen základ na její transformaci na konzervatoř, ke které došlo o rok později.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AL - Art, architecture, cultural heritage

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    22

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    3

  • Pages from-to

    1-3

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database