All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Research of the causes and symptoms of burnout among teaching staff

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F16%3A43887836" target="_blank" >RIV/44555601:13430/16:43887836 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výzkum příčin a projevů syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků

  • Original language description

    Tato práce si klade za cíl představit blíže syndrom vyhoření jako komplexní fenomén, kterým jsou ohroženi pracovníci pomáhajících profesí, mezi které zařazujeme i pedagogické pracovníky. Práce je formálně rozdělena na tři části. V první části se věnujeme základním teoretickým rámcům, ze kterých problematika syndromu vyhoření vychází. Zabýváme se historií geneze konceptu syn-dromu vyhoření a výzkumnými studiemi, které pomáhaly tento koncept utvářet a postupně vymezovat. Pozornost je věnována rozvoji syndromu vyhoření u jedince, jeho postupné emocionální vyčerpanosti (emocional exhaustion), depersonalizace (depersonalization) a ztrátě osobního uspokojení (personal accomplishment). Zabýváme se rovněž faktory, které vyhoření vyvolávají a strategiemi, které umožňují se vyhoření vyhnout. Druhá část knihy je věnována podrobné charakteristice výzkumného designu výzkumné studie, kterou realizoval autorský tým. Třetí část knihy potom seznamuje čtenáře s výsledky realizované výzkumné studie. Zjišťovali jsme poměr pedagogických pracovníků, kteří jeví příznaky vyhoření alespoň v jedné ze sledovaných oblastí. Dále jsme se zaměřili na analýzu jednotlivých faktorů ovlivňujících intenzitu vy-hoření - délka školské praxe, genderová diference, stu-peň školské soustavy, na které pedagogický pracovník působí, typ vykonávané pedagogické profese. Dále jsme se zabývali souvislostmi syndromu vyhoření s abúzem alkoholických nápojů a tabákových výrobků. Byl sledován vliv vybraných faktorů na četnost požívání alkoholu či kouření cigaret. Šlo o faktory stresový, fyzický, depresivní, sociální, bažení a faktor štěstí. Na základě zjištěných výsledků byly formulovány relevantní závěry a doporučení pro praxi.

  • Czech name

    Výzkum příčin a projevů syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků

  • Czech description

    Tato práce si klade za cíl představit blíže syndrom vyhoření jako komplexní fenomén, kterým jsou ohroženi pracovníci pomáhajících profesí, mezi které zařazujeme i pedagogické pracovníky. Práce je formálně rozdělena na tři části. V první části se věnujeme základním teoretickým rámcům, ze kterých problematika syndromu vyhoření vychází. Zabýváme se historií geneze konceptu syn-dromu vyhoření a výzkumnými studiemi, které pomáhaly tento koncept utvářet a postupně vymezovat. Pozornost je věnována rozvoji syndromu vyhoření u jedince, jeho postupné emocionální vyčerpanosti (emocional exhaustion), depersonalizace (depersonalization) a ztrátě osobního uspokojení (personal accomplishment). Zabýváme se rovněž faktory, které vyhoření vyvolávají a strategiemi, které umožňují se vyhoření vyhnout. Druhá část knihy je věnována podrobné charakteristice výzkumného designu výzkumné studie, kterou realizoval autorský tým. Třetí část knihy potom seznamuje čtenáře s výsledky realizované výzkumné studie. Zjišťovali jsme poměr pedagogických pracovníků, kteří jeví příznaky vyhoření alespoň v jedné ze sledovaných oblastí. Dále jsme se zaměřili na analýzu jednotlivých faktorů ovlivňujících intenzitu vy-hoření - délka školské praxe, genderová diference, stu-peň školské soustavy, na které pedagogický pracovník působí, typ vykonávané pedagogické profese. Dále jsme se zabývali souvislostmi syndromu vyhoření s abúzem alkoholických nápojů a tabákových výrobků. Byl sledován vliv vybraných faktorů na četnost požívání alkoholu či kouření cigaret. Šlo o faktory stresový, fyzický, depresivní, sociální, bažení a faktor štěstí. Na základě zjištěných výsledků byly formulovány relevantní závěry a doporučení pro praxi.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7414-992-4

  • Number of pages

    191

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS book