The Light in the role of art instrument - its possibilities and use in the pedagogical sphere
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894044" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894044 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Světlo v roli výtvarného prostředku - jeho možnosti a využití v pedagogické sféře
Original language description
Konferenční příspěvek se zabývá implementací světla do výuky výtvarné výchovy a to především na druhém stupni základní školy. Text přibližuje postavení výtvarné výchovy coby oboru primárního vzdělávání a nastiňuje nosná i komplikovaná místa. Článek pojednává o problematickém chápání světla jakožto výtvarném prostředku v současnosti a za pomoci interpretačních skoků napříč dějinami výtvarné kultury objasňuje jeho významy v rámci historických kontextů. V kontrastu k dobovým souvislostem představuje pojetí festivalu světla s rozborem vybrané videomappingové práce nesoucí charakteristické edukativní prvky. Pojednává o vytvoření kvalitní metodologie týkající se výtvarně-pedagogických zadání určených do praxe, tj. do výtvarné výchovy. Tyto intence prezentuje v koncepci realizovaného studentského grantového projektu, který s daným tématem podrobně pracuje.
Czech name
Světlo v roli výtvarného prostředku - jeho možnosti a využití v pedagogické sféře
Czech description
Konferenční příspěvek se zabývá implementací světla do výuky výtvarné výchovy a to především na druhém stupni základní školy. Text přibližuje postavení výtvarné výchovy coby oboru primárního vzdělávání a nastiňuje nosná i komplikovaná místa. Článek pojednává o problematickém chápání světla jakožto výtvarném prostředku v současnosti a za pomoci interpretačních skoků napříč dějinami výtvarné kultury objasňuje jeho významy v rámci historických kontextů. V kontrastu k dobovým souvislostem představuje pojetí festivalu světla s rozborem vybrané videomappingové práce nesoucí charakteristické edukativní prvky. Pojednává o vytvoření kvalitní metodologie týkající se výtvarně-pedagogických zadání určených do praxe, tj. do výtvarné výchovy. Tyto intence prezentuje v koncepci realizovaného studentského grantového projektu, který s daným tématem podrobně pracuje.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Mezinárodní Masarykova konference pro doktorandy a mladé vědeké pracovníky - MMK 2018
ISBN
978-80-87952-27-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
7
Pages from-to
880-886
Publisher name
Magnanimitas
Place of publication
Hradec Králové
Event location
Hradec Králové
Event date
Dec 17, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—