All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Problems of Diagnosis of Developmental Coordination Disorder in Preschool Children With Regard to School Preparedness

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F18%3A43894485" target="_blank" >RIV/44555601:13430/18:43894485 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://ojppe.eu/index.php/OJPPE/article/view/26/23" target="_blank" >http://ojppe.eu/index.php/OJPPE/article/view/26/23</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Problematika diagnostiky vývojové poruchy motorické funkce u dětí MŠ s ohledem na školní připravenost

  • Original language description

    Abstrakt Úroveň jemné, ale i hrubé motoriky patří ke kritériím při posuzování psychomotorického vývoje dětí předškolního věku zvláště před nástupem ke školní docházce. DCD (vývojová porucha motorické funkce) je neurologický deficit, který může mít negativní vliv na školní připravenost dětí. V populaci se vyskytuje přibližně mezi 4-6 %, a to v poměru 2 :1 až 7 : 1 chlapci a dívky. Cílem rešerše je najít diagnostické nástroje pro učitele MŠ a speciální pedagogy, které pomohou snadno ověřit úroveň motorických dovedností, hlavně vyspělost jemné motoriky a schopnost vizuo-motorické koordinace, důležitých pro vstup do ZŠ. Z přehledu diagnostických instrumentů vyšly jako vhodné dva standardizované testy s českou normou (OTDP a MABC - 2). Tato rešerše může pomoci v pedagogické teorii i praxi doplnit a rozšířit poznatky z oblasti diagnostiky motorických dovedností předškolních dětí. Motorické obtíže mohou být jedním z faktorů odkladů školní docházky, případně mohou negativně ovlivňovat školní úspěšnost, proto je nutné včas diagnostikovat možné motorické obtíže a nasadit účinnou intervenci. Z rešerše, která byla provedena, vznikly vědecké otázky, kterými by se dal směřovat další výzkum. Existuje významná souvislost mezi poruchou motoriky, jednotlivými posuzovanými komponentami motorického vývoje a odkladem školní docházky?

  • Czech name

    Problematika diagnostiky vývojové poruchy motorické funkce u dětí MŠ s ohledem na školní připravenost

  • Czech description

    Abstrakt Úroveň jemné, ale i hrubé motoriky patří ke kritériím při posuzování psychomotorického vývoje dětí předškolního věku zvláště před nástupem ke školní docházce. DCD (vývojová porucha motorické funkce) je neurologický deficit, který může mít negativní vliv na školní připravenost dětí. V populaci se vyskytuje přibližně mezi 4-6 %, a to v poměru 2 :1 až 7 : 1 chlapci a dívky. Cílem rešerše je najít diagnostické nástroje pro učitele MŠ a speciální pedagogy, které pomohou snadno ověřit úroveň motorických dovedností, hlavně vyspělost jemné motoriky a schopnost vizuo-motorické koordinace, důležitých pro vstup do ZŠ. Z přehledu diagnostických instrumentů vyšly jako vhodné dva standardizované testy s českou normou (OTDP a MABC - 2). Tato rešerše může pomoci v pedagogické teorii i praxi doplnit a rozšířit poznatky z oblasti diagnostiky motorických dovedností předškolních dětí. Motorické obtíže mohou být jedním z faktorů odkladů školní docházky, případně mohou negativně ovlivňovat školní úspěšnost, proto je nutné včas diagnostikovat možné motorické obtíže a nasadit účinnou intervenci. Z rešerše, která byla provedena, vznikly vědecké otázky, kterými by se dal směřovat další výzkum. Existuje významná souvislost mezi poruchou motoriky, jednotlivými posuzovanými komponentami motorického vývoje a odkladem školní docházky?

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Online Journal of Primary and Preschool Education (OJPPE)

  • ISSN

    2533-7106

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2018

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    1-6

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database