All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The role of printed didactical materials in the professional community of Art Education teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894930" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894930 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf" target="_blank" >https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Role tištěných didaktických materiálů v profesním společenství učitelů výtvarné výchovy

  • Original language description

    Kapitola se věnuje tištěným didaktickým materiálům pro předmět výtvarná výchova na základní škole. Autor vychází ze skutečnosti, že výtvarná výchova je předmětem, který je na 1. i 2. stupni základní školy povinný, ale zároveň se jedná o předmět s vysokým procentem neaprobovaných učitelů. Učebnice a učební texty, opatřené schvalovací doložkou MŠMT, jsou kvantitativně ve výrazném nepoměru vůči většině ostatních vyučovacích předmětů a zahrnují publikace, které byly poprvé schváleny před patnácti a více lety. Uvedené téma je vztaženo k aktuálnímu oborovému diskurzu a profesnímu společenství výtvarných pedagogů a autor se ptá, jakou pozici v něm tištěné didaktické materiály mají. Kapitola uvádí výsledky dosavadních výzkumů tématu v České republice a vsazuje je do kontextu zahraničního bádání. V závěru naznačuje některá specifická kritéria, jež by měla být uplatňována při tvorbě a ověřování nových didaktických materiálů pro obor výtvarná výchova.

  • Czech name

    Role tištěných didaktických materiálů v profesním společenství učitelů výtvarné výchovy

  • Czech description

    Kapitola se věnuje tištěným didaktickým materiálům pro předmět výtvarná výchova na základní škole. Autor vychází ze skutečnosti, že výtvarná výchova je předmětem, který je na 1. i 2. stupni základní školy povinný, ale zároveň se jedná o předmět s vysokým procentem neaprobovaných učitelů. Učebnice a učební texty, opatřené schvalovací doložkou MŠMT, jsou kvantitativně ve výrazném nepoměru vůči většině ostatních vyučovacích předmětů a zahrnují publikace, které byly poprvé schváleny před patnácti a více lety. Uvedené téma je vztaženo k aktuálnímu oborovému diskurzu a profesnímu společenství výtvarných pedagogů a autor se ptá, jakou pozici v něm tištěné didaktické materiály mají. Kapitola uvádí výsledky dosavadních výzkumů tématu v České republice a vsazuje je do kontextu zahraničního bádání. V závěru naznačuje některá specifická kritéria, jež by měla být uplatňována při tvorbě a ověřování nových didaktických materiálů pro obor výtvarná výchova.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Kvalita ve výtvarné výchově

  • ISBN

    978-80-904268-7-0

  • Number of pages of the result

    19

  • Pages from-to

    171-189

  • Number of pages of the book

    316

  • Publisher name

    Česká sekce INSEA

  • Place of publication

    Olomouc

  • UT code for WoS chapter