The role of printed didactical materials in the professional community of Art Education teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894930" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894930 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf" target="_blank" >https://f8a41b37-3228-4025-872f-f61b1c40af15.filesusr.com/ugd/01fd51_3f768513005c495ab7a1c0a6e4dfe311.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Role tištěných didaktických materiálů v profesním společenství učitelů výtvarné výchovy
Original language description
Kapitola se věnuje tištěným didaktickým materiálům pro předmět výtvarná výchova na základní škole. Autor vychází ze skutečnosti, že výtvarná výchova je předmětem, který je na 1. i 2. stupni základní školy povinný, ale zároveň se jedná o předmět s vysokým procentem neaprobovaných učitelů. Učebnice a učební texty, opatřené schvalovací doložkou MŠMT, jsou kvantitativně ve výrazném nepoměru vůči většině ostatních vyučovacích předmětů a zahrnují publikace, které byly poprvé schváleny před patnácti a více lety. Uvedené téma je vztaženo k aktuálnímu oborovému diskurzu a profesnímu společenství výtvarných pedagogů a autor se ptá, jakou pozici v něm tištěné didaktické materiály mají. Kapitola uvádí výsledky dosavadních výzkumů tématu v České republice a vsazuje je do kontextu zahraničního bádání. V závěru naznačuje některá specifická kritéria, jež by měla být uplatňována při tvorbě a ověřování nových didaktických materiálů pro obor výtvarná výchova.
Czech name
Role tištěných didaktických materiálů v profesním společenství učitelů výtvarné výchovy
Czech description
Kapitola se věnuje tištěným didaktickým materiálům pro předmět výtvarná výchova na základní škole. Autor vychází ze skutečnosti, že výtvarná výchova je předmětem, který je na 1. i 2. stupni základní školy povinný, ale zároveň se jedná o předmět s vysokým procentem neaprobovaných učitelů. Učebnice a učební texty, opatřené schvalovací doložkou MŠMT, jsou kvantitativně ve výrazném nepoměru vůči většině ostatních vyučovacích předmětů a zahrnují publikace, které byly poprvé schváleny před patnácti a více lety. Uvedené téma je vztaženo k aktuálnímu oborovému diskurzu a profesnímu společenství výtvarných pedagogů a autor se ptá, jakou pozici v něm tištěné didaktické materiály mají. Kapitola uvádí výsledky dosavadních výzkumů tématu v České republice a vsazuje je do kontextu zahraničního bádání. V závěru naznačuje některá specifická kritéria, jež by měla být uplatňována při tvorbě a ověřování nových didaktických materiálů pro obor výtvarná výchova.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Kvalita ve výtvarné výchově
ISBN
978-80-904268-7-0
Number of pages of the result
19
Pages from-to
171-189
Number of pages of the book
316
Publisher name
Česká sekce INSEA
Place of publication
Olomouc
UT code for WoS chapter
—