Art and Education - The role of the creator, teacher, and art therapist
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895109" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895109 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Umění a edukace - role tvůrce, učitele a arteterapeuta.
Original language description
Text si dává za cíl v rámci hledání pozic a strategií výtvarné tvorby v procesu vzdělávání upozornit, že existují rozmanité záměrnosti nad tvorbou. Z toho vyplývají rozmanité redukce a výběry. Zajímá nás, které jevy byly zredukovány pod patronací jakého záměru: záměr umělce není záměr učitele a to není záměr arteterapeuta. Tím byly vytvořeny odlišné významy díla o odlišné výkladové roviny. Text se snaží vypíchnout laické omyly: přeceňování denotační, tematické roviny a nedocenění exemplifikační reference - jak je vizuál vytvořen; a exprese - jak je působivý. To proto, abychom mohli lépe vyhmátnout, co jsou v důsledku toho hlavní edukační úkoly: péče o souhru, vztahové pole všech referencí a zvýšený zájem o to, jak je vizuál konstruován a jak vzniká exprese, které jsou podstatou expresivních tvořivých disciplín. Zkoumání exprese díla klade otázky: co (jaký obsah) dílo vyjadřuje a jak to vyjadřuje?
Czech name
Umění a edukace - role tvůrce, učitele a arteterapeuta.
Czech description
Text si dává za cíl v rámci hledání pozic a strategií výtvarné tvorby v procesu vzdělávání upozornit, že existují rozmanité záměrnosti nad tvorbou. Z toho vyplývají rozmanité redukce a výběry. Zajímá nás, které jevy byly zredukovány pod patronací jakého záměru: záměr umělce není záměr učitele a to není záměr arteterapeuta. Tím byly vytvořeny odlišné významy díla o odlišné výkladové roviny. Text se snaží vypíchnout laické omyly: přeceňování denotační, tematické roviny a nedocenění exemplifikační reference - jak je vizuál vytvořen; a exprese - jak je působivý. To proto, abychom mohli lépe vyhmátnout, co jsou v důsledku toho hlavní edukační úkoly: péče o souhru, vztahové pole všech referencí a zvýšený zájem o to, jak je vizuál konstruován a jak vzniká exprese, které jsou podstatou expresivních tvořivých disciplín. Zkoumání exprese díla klade otázky: co (jaký obsah) dílo vyjadřuje a jak to vyjadřuje?
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Vybrané vidění. Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání.
ISBN
978-80-7561-165-9
Number of pages of the result
40
Pages from-to
56-96
Number of pages of the book
148
Publisher name
Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS chapter
—