All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Art and Education - The role of the creator, teacher, and art therapist

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895109" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895109 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Umění a edukace - role tvůrce, učitele a arteterapeuta.

  • Original language description

    Text si dává za cíl v rámci hledání pozic a strategií výtvarné tvorby v procesu vzdělávání upozornit, že existují rozmanité záměrnosti nad tvorbou. Z toho vyplývají rozmanité redukce a výběry. Zajímá nás, které jevy byly zredukovány pod patronací jakého záměru: záměr umělce není záměr učitele a to není záměr arteterapeuta. Tím byly vytvořeny odlišné významy díla o odlišné výkladové roviny. Text se snaží vypíchnout laické omyly: přeceňování denotační, tematické roviny a nedocenění exemplifikační reference - jak je vizuál vytvořen; a exprese - jak je působivý. To proto, abychom mohli lépe vyhmátnout, co jsou v důsledku toho hlavní edukační úkoly: péče o souhru, vztahové pole všech referencí a zvýšený zájem o to, jak je vizuál konstruován a jak vzniká exprese, které jsou podstatou expresivních tvořivých disciplín. Zkoumání exprese díla klade otázky: co (jaký obsah) dílo vyjadřuje a jak to vyjadřuje?

  • Czech name

    Umění a edukace - role tvůrce, učitele a arteterapeuta.

  • Czech description

    Text si dává za cíl v rámci hledání pozic a strategií výtvarné tvorby v procesu vzdělávání upozornit, že existují rozmanité záměrnosti nad tvorbou. Z toho vyplývají rozmanité redukce a výběry. Zajímá nás, které jevy byly zredukovány pod patronací jakého záměru: záměr umělce není záměr učitele a to není záměr arteterapeuta. Tím byly vytvořeny odlišné významy díla o odlišné výkladové roviny. Text se snaží vypíchnout laické omyly: přeceňování denotační, tematické roviny a nedocenění exemplifikační reference - jak je vizuál vytvořen; a exprese - jak je působivý. To proto, abychom mohli lépe vyhmátnout, co jsou v důsledku toho hlavní edukační úkoly: péče o souhru, vztahové pole všech referencí a zvýšený zájem o to, jak je vizuál konstruován a jak vzniká exprese, které jsou podstatou expresivních tvořivých disciplín. Zkoumání exprese díla klade otázky: co (jaký obsah) dílo vyjadřuje a jak to vyjadřuje?

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Vybrané vidění. Pozice a strategie výtvarné tvorby v procesu vzdělávání.

  • ISBN

    978-80-7561-165-9

  • Number of pages of the result

    40

  • Pages from-to

    56-96

  • Number of pages of the book

    148

  • Publisher name

    Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS chapter