All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Sharing the Educational Environment with Pupils With Disabilities as a Predictor to Change Attitudes

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895355" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895355 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sdílení edukačního prostředí s žáky s postižením jakožto prediktor ke změně postojů

  • Original language description

    Daný text je zaměřen na problematiku postojů lidí vůči osobám s postižením. V tomto případě jsme zkoumali postoje žáků 4. a 5. tříd základní školy vůči jejich vrstevníkům s postižením. Primárním výzkumným cílem bylo zjistit, zda existuje vliv mezi přítomností žáka s postižením ve třídě a postoji spolužáků vůči lidem s postižením. Výzkum byl realizován na 102 třídách základních škol v České republice a výzkumné nástroje byly administrovány 1714 žákům. Srdcem výzkumu byl nástroj měřící postoje žáků vůči vrstevníkům s postižením, který byl v minulosti pilotován a validizován. Výsledky výzkumu poukazují na to, že samotná přítomnost žáka s postižením ve třídě přímo neznamená pozitivnější postoje žáků k lidem s postižením, avšak důležité je přátelství a sociální blízkost, která se objevuje pouze v některých třídách, a to bez ohledu na přítomnost žáka s postižením.

  • Czech name

    Sdílení edukačního prostředí s žáky s postižením jakožto prediktor ke změně postojů

  • Czech description

    Daný text je zaměřen na problematiku postojů lidí vůči osobám s postižením. V tomto případě jsme zkoumali postoje žáků 4. a 5. tříd základní školy vůči jejich vrstevníkům s postižením. Primárním výzkumným cílem bylo zjistit, zda existuje vliv mezi přítomností žáka s postižením ve třídě a postoji spolužáků vůči lidem s postižením. Výzkum byl realizován na 102 třídách základních škol v České republice a výzkumné nástroje byly administrovány 1714 žákům. Srdcem výzkumu byl nástroj měřící postoje žáků vůči vrstevníkům s postižením, který byl v minulosti pilotován a validizován. Výsledky výzkumu poukazují na to, že samotná přítomnost žáka s postižením ve třídě přímo neznamená pozitivnější postoje žáků k lidem s postižením, avšak důležité je přátelství a sociální blízkost, která se objevuje pouze v některých třídách, a to bez ohledu na přítomnost žáka s postižením.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    29

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    151-162

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database