Sharing the Educational Environment with Pupils With Disabilities as a Predictor to Change Attitudes
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43895355" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43895355 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/specpeda/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sdílení edukačního prostředí s žáky s postižením jakožto prediktor ke změně postojů
Original language description
Daný text je zaměřen na problematiku postojů lidí vůči osobám s postižením. V tomto případě jsme zkoumali postoje žáků 4. a 5. tříd základní školy vůči jejich vrstevníkům s postižením. Primárním výzkumným cílem bylo zjistit, zda existuje vliv mezi přítomností žáka s postižením ve třídě a postoji spolužáků vůči lidem s postižením. Výzkum byl realizován na 102 třídách základních škol v České republice a výzkumné nástroje byly administrovány 1714 žákům. Srdcem výzkumu byl nástroj měřící postoje žáků vůči vrstevníkům s postižením, který byl v minulosti pilotován a validizován. Výsledky výzkumu poukazují na to, že samotná přítomnost žáka s postižením ve třídě přímo neznamená pozitivnější postoje žáků k lidem s postižením, avšak důležité je přátelství a sociální blízkost, která se objevuje pouze v některých třídách, a to bez ohledu na přítomnost žáka s postižením.
Czech name
Sdílení edukačního prostředí s žáky s postižením jakožto prediktor ke změně postojů
Czech description
Daný text je zaměřen na problematiku postojů lidí vůči osobám s postižením. V tomto případě jsme zkoumali postoje žáků 4. a 5. tříd základní školy vůči jejich vrstevníkům s postižením. Primárním výzkumným cílem bylo zjistit, zda existuje vliv mezi přítomností žáka s postižením ve třídě a postoji spolužáků vůči lidem s postižením. Výzkum byl realizován na 102 třídách základních škol v České republice a výzkumné nástroje byly administrovány 1714 žákům. Srdcem výzkumu byl nástroj měřící postoje žáků vůči vrstevníkům s postižením, který byl v minulosti pilotován a validizován. Výsledky výzkumu poukazují na to, že samotná přítomnost žáka s postižením ve třídě přímo neznamená pozitivnější postoje žáků k lidem s postižením, avšak důležité je přátelství a sociální blízkost, která se objevuje pouze v některých třídách, a to bez ohledu na přítomnost žáka s postižením.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Volume of the periodical
neuveden
Issue of the periodical within the volume
29
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
12
Pages from-to
151-162
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—