All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Emphasis on ethical principles within the pedagogical work of the artist Aleš Veselý

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896872" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896872 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://etika.ef.jcu.cz/archive/2021/etika-v-21-stoleti-sbornik-vybranych-prispevku-z-1-rocniku-mezinarodni-vedecke-konference.pdf/view" target="_blank" >https://etika.ef.jcu.cz/archive/2021/etika-v-21-stoleti-sbornik-vybranych-prispevku-z-1-rocniku-mezinarodni-vedecke-konference.pdf/view</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Důraz na etické principy v rámci pedagogického působení umělce Aleše Veselého

  • Original language description

    Příspěvek představuje dílčí část disertační práce zaměřené na intuitivní pedagogická pojetí výtvarných umělců v současném českém kontextu. Výzkum navazuje na publikaci Jitky Géringové a Ivy Mladičové (2016), která obsahuje rozhovory s vybranými umělci, jež měli nebo stále mají pedagogickou zkušenost v rámci výuky na vysokých školách a zároveň je jejich odbornost stvrzena tituly docent a profesor. Dané kritérium pro výběr umělců je důležité zejména pro doklad odbornosti a nepopiratelné umělecké aktivity a kvality daných osob. Fakt, že se jedná o osoby bez pedagogického vzdělání, které se současně pedagogické činnosti věnují, je podstatný pro pochopení jejich způsobu výuky. Deskripce těchto intuitivních výukových metod nám zprostředkovává další možnosti toho, jak přistupovat k edukaci výtvarné výchovy, čímž obohacuje oborový diskurz. Jednou z exponovaných výtvarných osobností je profesor Aleš Veselý. Dílčí výsledky výzkumu představují koncepci výuky uvedeného umělce, která zahrnuje prioritně důraz na etické principy a morální hodnoty, a to jak v samotném vedení výuky, tak také v hodnocení. Je pozoruhodné a zároveň podstatné tyto signifikantní znaky umělcova pedagogického přístupupozorovat v souvislosti s kontextem umělecké tvorby a jejího formování během normalizace. Všechny tyto údaje nám dávají zajímavý pohled do intuitivního vedení výuky a především etiky, jako nepostradatelné součásti vzdělávání, umění a života, což tvoří jednotný vzájemně propojený celek v příkladu pedagogického vedení předního českého umělce. Příspěvek tedy představí etiku, jako jeden z prostředků pro výuku v expresivních oborech a to na konkrétním příkladu pedagogického působení Aleše Veselého.

  • Czech name

    Důraz na etické principy v rámci pedagogického působení umělce Aleše Veselého

  • Czech description

    Příspěvek představuje dílčí část disertační práce zaměřené na intuitivní pedagogická pojetí výtvarných umělců v současném českém kontextu. Výzkum navazuje na publikaci Jitky Géringové a Ivy Mladičové (2016), která obsahuje rozhovory s vybranými umělci, jež měli nebo stále mají pedagogickou zkušenost v rámci výuky na vysokých školách a zároveň je jejich odbornost stvrzena tituly docent a profesor. Dané kritérium pro výběr umělců je důležité zejména pro doklad odbornosti a nepopiratelné umělecké aktivity a kvality daných osob. Fakt, že se jedná o osoby bez pedagogického vzdělání, které se současně pedagogické činnosti věnují, je podstatný pro pochopení jejich způsobu výuky. Deskripce těchto intuitivních výukových metod nám zprostředkovává další možnosti toho, jak přistupovat k edukaci výtvarné výchovy, čímž obohacuje oborový diskurz. Jednou z exponovaných výtvarných osobností je profesor Aleš Veselý. Dílčí výsledky výzkumu představují koncepci výuky uvedeného umělce, která zahrnuje prioritně důraz na etické principy a morální hodnoty, a to jak v samotném vedení výuky, tak také v hodnocení. Je pozoruhodné a zároveň podstatné tyto signifikantní znaky umělcova pedagogického přístupupozorovat v souvislosti s kontextem umělecké tvorby a jejího formování během normalizace. Všechny tyto údaje nám dávají zajímavý pohled do intuitivního vedení výuky a především etiky, jako nepostradatelné součásti vzdělávání, umění a života, což tvoří jednotný vzájemně propojený celek v příkladu pedagogického vedení předního českého umělce. Příspěvek tedy představí etiku, jako jeden z prostředků pro výuku v expresivních oborech a to na konkrétním příkladu pedagogického působení Aleše Veselého.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    ETIKA V 21. STOLETÍ: Sborník vybraných příspěvků z 1. ročníku mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-7394-865-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    24-27

  • Publisher name

    University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics

  • Place of publication

    České Budějovice

  • Event location

    EF JU v Českých Budějovicích (online)

  • Event date

    May 21, 2021

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article