Emphasis on ethical principles within the pedagogical work of the artist Aleš Veselý
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896872" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896872 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://etika.ef.jcu.cz/archive/2021/etika-v-21-stoleti-sbornik-vybranych-prispevku-z-1-rocniku-mezinarodni-vedecke-konference.pdf/view" target="_blank" >https://etika.ef.jcu.cz/archive/2021/etika-v-21-stoleti-sbornik-vybranych-prispevku-z-1-rocniku-mezinarodni-vedecke-konference.pdf/view</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Důraz na etické principy v rámci pedagogického působení umělce Aleše Veselého
Original language description
Příspěvek představuje dílčí část disertační práce zaměřené na intuitivní pedagogická pojetí výtvarných umělců v současném českém kontextu. Výzkum navazuje na publikaci Jitky Géringové a Ivy Mladičové (2016), která obsahuje rozhovory s vybranými umělci, jež měli nebo stále mají pedagogickou zkušenost v rámci výuky na vysokých školách a zároveň je jejich odbornost stvrzena tituly docent a profesor. Dané kritérium pro výběr umělců je důležité zejména pro doklad odbornosti a nepopiratelné umělecké aktivity a kvality daných osob. Fakt, že se jedná o osoby bez pedagogického vzdělání, které se současně pedagogické činnosti věnují, je podstatný pro pochopení jejich způsobu výuky. Deskripce těchto intuitivních výukových metod nám zprostředkovává další možnosti toho, jak přistupovat k edukaci výtvarné výchovy, čímž obohacuje oborový diskurz. Jednou z exponovaných výtvarných osobností je profesor Aleš Veselý. Dílčí výsledky výzkumu představují koncepci výuky uvedeného umělce, která zahrnuje prioritně důraz na etické principy a morální hodnoty, a to jak v samotném vedení výuky, tak také v hodnocení. Je pozoruhodné a zároveň podstatné tyto signifikantní znaky umělcova pedagogického přístupupozorovat v souvislosti s kontextem umělecké tvorby a jejího formování během normalizace. Všechny tyto údaje nám dávají zajímavý pohled do intuitivního vedení výuky a především etiky, jako nepostradatelné součásti vzdělávání, umění a života, což tvoří jednotný vzájemně propojený celek v příkladu pedagogického vedení předního českého umělce. Příspěvek tedy představí etiku, jako jeden z prostředků pro výuku v expresivních oborech a to na konkrétním příkladu pedagogického působení Aleše Veselého.
Czech name
Důraz na etické principy v rámci pedagogického působení umělce Aleše Veselého
Czech description
Příspěvek představuje dílčí část disertační práce zaměřené na intuitivní pedagogická pojetí výtvarných umělců v současném českém kontextu. Výzkum navazuje na publikaci Jitky Géringové a Ivy Mladičové (2016), která obsahuje rozhovory s vybranými umělci, jež měli nebo stále mají pedagogickou zkušenost v rámci výuky na vysokých školách a zároveň je jejich odbornost stvrzena tituly docent a profesor. Dané kritérium pro výběr umělců je důležité zejména pro doklad odbornosti a nepopiratelné umělecké aktivity a kvality daných osob. Fakt, že se jedná o osoby bez pedagogického vzdělání, které se současně pedagogické činnosti věnují, je podstatný pro pochopení jejich způsobu výuky. Deskripce těchto intuitivních výukových metod nám zprostředkovává další možnosti toho, jak přistupovat k edukaci výtvarné výchovy, čímž obohacuje oborový diskurz. Jednou z exponovaných výtvarných osobností je profesor Aleš Veselý. Dílčí výsledky výzkumu představují koncepci výuky uvedeného umělce, která zahrnuje prioritně důraz na etické principy a morální hodnoty, a to jak v samotném vedení výuky, tak také v hodnocení. Je pozoruhodné a zároveň podstatné tyto signifikantní znaky umělcova pedagogického přístupupozorovat v souvislosti s kontextem umělecké tvorby a jejího formování během normalizace. Všechny tyto údaje nám dávají zajímavý pohled do intuitivního vedení výuky a především etiky, jako nepostradatelné součásti vzdělávání, umění a života, což tvoří jednotný vzájemně propojený celek v příkladu pedagogického vedení předního českého umělce. Příspěvek tedy představí etiku, jako jeden z prostředků pro výuku v expresivních oborech a to na konkrétním příkladu pedagogického působení Aleše Veselého.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
ETIKA V 21. STOLETÍ: Sborník vybraných příspěvků z 1. ročníku mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-7394-865-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
24-27
Publisher name
University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Economics
Place of publication
České Budějovice
Event location
EF JU v Českých Budějovicích (online)
Event date
May 21, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—