Development of Motor Skills in Preschool Children with Intellectual Disabilities: Experimental Study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897752" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897752 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202023,%20ro%C4%8D.%2012,%20%C4%8D.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202023,%20ro%C4%8D.%2012,%20%C4%8D.%202.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením: Experimentální studie
Original language description
Článek prezentuje výsledky experimentální studie zaměřené na rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením v mateřské škole (v našem případě áci s lehkou a středně těkou mentální retardací, dle MKN-10; F70 a F71). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda strukturovaný program zaměřený na motorické dovednosti můe pozitivně ovlivnit rozvoj těchto dovedností u dětí s mentálním postiením. V rámci studie bylo vybráno 12 probandů, kteří splňovali předem stanovené relevantní znaky pro zahrnutí do výzkumu. Tito probandi byli náhodně rozděleni do dvou skupin: experimentální a kontrolní. Pomocí standardizovaného MABC-2 testu jsme realizovali vstupní a následně výstupní testování s následnou komparací výsledků ve prospěch experimentální skupiny. Tyto poznatky podporují efektivitu strukturovaného programu při podpoře motorického rozvoje dětí s mentálním postiením v mateřských školách.
Czech name
Rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením: Experimentální studie
Czech description
Článek prezentuje výsledky experimentální studie zaměřené na rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením v mateřské škole (v našem případě áci s lehkou a středně těkou mentální retardací, dle MKN-10; F70 a F71). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda strukturovaný program zaměřený na motorické dovednosti můe pozitivně ovlivnit rozvoj těchto dovedností u dětí s mentálním postiením. V rámci studie bylo vybráno 12 probandů, kteří splňovali předem stanovené relevantní znaky pro zahrnutí do výzkumu. Tito probandi byli náhodně rozděleni do dvou skupin: experimentální a kontrolní. Pomocí standardizovaného MABC-2 testu jsme realizovali vstupní a následně výstupní testování s následnou komparací výsledků ve prospěch experimentální skupiny. Tyto poznatky podporují efektivitu strukturovaného programu při podpoře motorického rozvoje dětí s mentálním postiením v mateřských školách.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky
ISSN
2585-7363
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
8
Pages from-to
97-104
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—