All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of Motor Skills in Preschool Children with Intellectual Disabilities: Experimental Study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897752" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897752 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202023,%20ro%C4%8D.%2012,%20%C4%8D.%202.pdf" target="_blank" >https://www.unipo.sk/public/media/26527/%C5%A0t%C3%BAdie%20zo%20%C5%A1peci%C3%A1lnej%20pedagogiky%202023,%20ro%C4%8D.%2012,%20%C4%8D.%202.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením: Experimentální studie

  • Original language description

    Článek prezentuje výsledky experimentální studie zaměřené na rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením v mateřské škole (v našem případě áci s lehkou a středně těkou mentální retardací, dle MKN-10; F70 a F71). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda strukturovaný program zaměřený na motorické dovednosti můe pozitivně ovlivnit rozvoj těchto dovedností u dětí s mentálním postiením. V rámci studie bylo vybráno 12 probandů, kteří splňovali předem stanovené relevantní znaky pro zahrnutí do výzkumu. Tito probandi byli náhodně rozděleni do dvou skupin: experimentální a kontrolní. Pomocí standardizovaného MABC-2 testu jsme realizovali vstupní a následně výstupní testování s následnou komparací výsledků ve prospěch experimentální skupiny. Tyto poznatky podporují efektivitu strukturovaného programu při podpoře motorického rozvoje dětí s mentálním postiením v mateřských školách.

  • Czech name

    Rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením: Experimentální studie

  • Czech description

    Článek prezentuje výsledky experimentální studie zaměřené na rozvoj motorických dovedností u dětí s mentálním postiením v mateřské škole (v našem případě áci s lehkou a středně těkou mentální retardací, dle MKN-10; F70 a F71). Cílem výzkumu bylo zjistit, zda strukturovaný program zaměřený na motorické dovednosti můe pozitivně ovlivnit rozvoj těchto dovedností u dětí s mentálním postiením. V rámci studie bylo vybráno 12 probandů, kteří splňovali předem stanovené relevantní znaky pro zahrnutí do výzkumu. Tito probandi byli náhodně rozděleni do dvou skupin: experimentální a kontrolní. Pomocí standardizovaného MABC-2 testu jsme realizovali vstupní a následně výstupní testování s následnou komparací výsledků ve prospěch experimentální skupiny. Tyto poznatky podporují efektivitu strukturovaného programu při podpoře motorického rozvoje dětí s mentálním postiením v mateřských školách.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Štúdie zo špeciálnej pedagogiky

  • ISSN

    2585-7363

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    97-104

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database