Primary school pupils' ideas about human head composition
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43898175" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43898175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-2_3-Adamkova.pdf" target="_blank" >https://arnica.zcu.cz/images/2023_clanky/Arnika_2023-2_3-Adamkova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy
Original language description
Poznání stavby lidského těla je neodmyslitelnou součástí vzdělávání a brzká identifikace nesprávných představ můe ovlivnit celkové vnímání lidského těla u áků. Cílem bylo zjistit představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy. Výzkumu se zúčastnilo 359 respondentů, z prvního stupně základní školy jich bylo 174. Kromě zjištění úrovně představ bylo záměrem určit vliv genderu, přítomnosti lékaře v rodině, navštěvovaného ročníku, vnímané zranitelnostia vnímaného odporu. Pro analýzu dat byly pouity metody deskriptivní, induktivní a vícerozměrné statistiky. Gender, stupeň školy, vnímaná zranitelnost a vnímaný odpor se projevily jako významné faktory ovlivňující úroveň představ áků o stavbě lidské hlavy. V závěru jsou uvedeny implikace do pedagogické praxe a návrhy pro další výzkum.
Czech name
Představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy
Czech description
Poznání stavby lidského těla je neodmyslitelnou součástí vzdělávání a brzká identifikace nesprávných představ můe ovlivnit celkové vnímání lidského těla u áků. Cílem bylo zjistit představy áků základních škol o vnitřní stavbě lidské hlavy. Výzkumu se zúčastnilo 359 respondentů, z prvního stupně základní školy jich bylo 174. Kromě zjištění úrovně představ bylo záměrem určit vliv genderu, přítomnosti lékaře v rodině, navštěvovaného ročníku, vnímané zranitelnostia vnímaného odporu. Pro analýzu dat byly pouity metody deskriptivní, induktivní a vícerozměrné statistiky. Gender, stupeň školy, vnímaná zranitelnost a vnímaný odpor se projevily jako významné faktory ovlivňující úroveň představ áků o stavbě lidské hlavy. V závěru jsou uvedeny implikace do pedagogické praxe a návrhy pro další výzkum.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Arnica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
1804-8366
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
11
Pages from-to
74-84
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—