Positive influence of scoliotic posture in children in the educational process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898819" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898819 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44555601:13450/24:43898527
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pozitivní ovlivnění skoliotického drení u dětí ve vzdělávacím procesu
Original language description
Úvod: Správné postavení těla je ideální poloha během kadodenních činností, která zajišťuje lepší funkci tělesných systémů. U dětí je klíčové během školní docházky, kdy nesprávné návyky mohou vést k posturálním vadám, zejména během kritických období růstu. Včasná a správná edukace o drení těla můe slouit jako prevence těchto problémů, avšak současný nedostatek relevantních zdrojů vyaduje vytvoření přehledové studie pro poskytování uspokojivých doporučení v pedagogické praxi. Metodika: Pro přehledovou studii byly analyzovány zahraniční články publikované v databázi Web of Science mezi lety 2020 a 2024, které se týkaly ergonomie, drení těla a školního prostředí. Výsledky: Bylo dohledáno 22 studií zabývají se tématem ovlivnění vadného drení těla, které lze aplikovat v rámci vzdělávacího procesu. Na základě zaměření byly studie rozřazeny do několika oblastí: ergonomie školního nábytku, rozměry školního batohu, pohybová aktivita a edukace a výchova. Výsledky ukázaly, e většina školního nábytku neodpovídá antropometrickým hodnotám dětí a nošení těkých batohů negativně ovlivňuje drení těla, co zdůrazňuje potřebu revize normativů a zvýšení povědomí o správném drení těla. Závěr: Pro prevenci a nápravu těchto problémů je důleitá správná edukace o posturální hygieně a ergonomii, pravidelná pohybová aktivita a správné pouívání školních batohů.
Czech name
Pozitivní ovlivnění skoliotického drení u dětí ve vzdělávacím procesu
Czech description
Úvod: Správné postavení těla je ideální poloha během kadodenních činností, která zajišťuje lepší funkci tělesných systémů. U dětí je klíčové během školní docházky, kdy nesprávné návyky mohou vést k posturálním vadám, zejména během kritických období růstu. Včasná a správná edukace o drení těla můe slouit jako prevence těchto problémů, avšak současný nedostatek relevantních zdrojů vyaduje vytvoření přehledové studie pro poskytování uspokojivých doporučení v pedagogické praxi. Metodika: Pro přehledovou studii byly analyzovány zahraniční články publikované v databázi Web of Science mezi lety 2020 a 2024, které se týkaly ergonomie, drení těla a školního prostředí. Výsledky: Bylo dohledáno 22 studií zabývají se tématem ovlivnění vadného drení těla, které lze aplikovat v rámci vzdělávacího procesu. Na základě zaměření byly studie rozřazeny do několika oblastí: ergonomie školního nábytku, rozměry školního batohu, pohybová aktivita a edukace a výchova. Výsledky ukázaly, e většina školního nábytku neodpovídá antropometrickým hodnotám dětí a nošení těkých batohů negativně ovlivňuje drení těla, co zdůrazňuje potřebu revize normativů a zvýšení povědomí o správném drení těla. Závěr: Pro prevenci a nápravu těchto problémů je důleitá správná edukace o posturální hygieně a ergonomii, pravidelná pohybová aktivita a správné pouívání školních batohů.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
30304 - Public and environmental health
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Intervenční a edukačně-rehabilitační přístupy v oblasti ortopedie - Přehledové studie III.
ISBN
978-80-7561-478-0
Number of pages of the result
24
Pages from-to
163-186
Number of pages of the book
225
Publisher name
Pedagogická fakulta UJEP
Place of publication
Ústí nad Labem
UT code for WoS chapter
—