All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Positive influence of scoliotic posture in children in the educational process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898819" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898819 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/44555601:13450/24:43898527

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pozitivní ovlivnění skoliotického drení u dětí ve vzdělávacím procesu

  • Original language description

    Úvod: Správné postavení těla je ideální poloha během kadodenních činností, která zajišťuje lepší funkci tělesných systémů. U dětí je klíčové během školní docházky, kdy nesprávné návyky mohou vést k posturálním vadám, zejména během kritických období růstu. Včasná a správná edukace o drení těla můe slouit jako prevence těchto problémů, avšak současný nedostatek relevantních zdrojů vyaduje vytvoření přehledové studie pro poskytování uspokojivých doporučení v pedagogické praxi. Metodika: Pro přehledovou studii byly analyzovány zahraniční články publikované v databázi Web of Science mezi lety 2020 a 2024, které se týkaly ergonomie, drení těla a školního prostředí. Výsledky: Bylo dohledáno 22 studií zabývají se tématem ovlivnění vadného drení těla, které lze aplikovat v rámci vzdělávacího procesu. Na základě zaměření byly studie rozřazeny do několika oblastí: ergonomie školního nábytku, rozměry školního batohu, pohybová aktivita a edukace a výchova. Výsledky ukázaly, e většina školního nábytku neodpovídá antropometrickým hodnotám dětí a nošení těkých batohů negativně ovlivňuje drení těla, co zdůrazňuje potřebu revize normativů a zvýšení povědomí o správném drení těla. Závěr: Pro prevenci a nápravu těchto problémů je důleitá správná edukace o posturální hygieně a ergonomii, pravidelná pohybová aktivita a správné pouívání školních batohů.

  • Czech name

    Pozitivní ovlivnění skoliotického drení u dětí ve vzdělávacím procesu

  • Czech description

    Úvod: Správné postavení těla je ideální poloha během kadodenních činností, která zajišťuje lepší funkci tělesných systémů. U dětí je klíčové během školní docházky, kdy nesprávné návyky mohou vést k posturálním vadám, zejména během kritických období růstu. Včasná a správná edukace o drení těla můe slouit jako prevence těchto problémů, avšak současný nedostatek relevantních zdrojů vyaduje vytvoření přehledové studie pro poskytování uspokojivých doporučení v pedagogické praxi. Metodika: Pro přehledovou studii byly analyzovány zahraniční články publikované v databázi Web of Science mezi lety 2020 a 2024, které se týkaly ergonomie, drení těla a školního prostředí. Výsledky: Bylo dohledáno 22 studií zabývají se tématem ovlivnění vadného drení těla, které lze aplikovat v rámci vzdělávacího procesu. Na základě zaměření byly studie rozřazeny do několika oblastí: ergonomie školního nábytku, rozměry školního batohu, pohybová aktivita a edukace a výchova. Výsledky ukázaly, e většina školního nábytku neodpovídá antropometrickým hodnotám dětí a nošení těkých batohů negativně ovlivňuje drení těla, co zdůrazňuje potřebu revize normativů a zvýšení povědomí o správném drení těla. Závěr: Pro prevenci a nápravu těchto problémů je důleitá správná edukace o posturální hygieně a ergonomii, pravidelná pohybová aktivita a správné pouívání školních batohů.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30304 - Public and environmental health

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Intervenční a edukačně-rehabilitační přístupy v oblasti ortopedie - Přehledové studie III.

  • ISBN

    978-80-7561-478-0

  • Number of pages of the result

    24

  • Pages from-to

    163-186

  • Number of pages of the book

    225

  • Publisher name

    Pedagogická fakulta UJEP

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • UT code for WoS chapter