Attitude of social pedagogy students towards homoparental families
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F24%3A43898837" target="_blank" >RIV/44555601:13430/24:43898837 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2024/11/STUDY_SocEd-22-MS-2213_title-page.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2024/11/STUDY_SocEd-22-MS-2213_title-page.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2024.12.01.01" target="_blank" >10.7441/soced.2024.12.01.01</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Postoj studentů sociální pedagogiky k homoparentálním rodinám
Original language description
Studie je věnována výzkumu postoje studentů bakalářského a navazujícího magisterského studia studijního programu sociální pedagogiky z Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, z Ostravské univerzity v Ostravě a Masarykovy univerzity v Brně (N = 107) k problematice homoparentálních rodin a v širší souvislosti k homosexualitě jako takové. Dále se věnujeme také pohledu studentů na to, jak je problematika homoparentálních rodin reflektována ve vzdělávacím obsahu předmětů jejich studijního plánu. Byl pouit dostupný typ výběru výzkumného vzorku. Jako výzkumný nástroj byl pouit autorský dotazník konstruovaný na principu Likertových škál. V dotazníku jsou poloky zaměřené na zjišťování postojů k manelství homosexuálů, příčinám homosexuality, výchově dětí homoparentálními rodiči a dále pak prostoru, který je tomuto tématu věnován při vysokoškolské přípravě budoucích sociálních pedagogů. Získaná data byla zpracována pomocí deskriptivních metod statistické analýzy a dále analyzována. Ze závěrů vyplývá, e významná většina respondentů je pro to, aby se homosexuálním párům dostávalo stejných práv jako párům heterosexuálním, a to včetně monosti uzavřít manelství. Dále se ukazuje kladný postoj většiny respondentů v otázce přirozenosti toho, aby homosexuální páry vychovávaly děti. Z odpovědí můeme usuzovat, e dotazovaní studenti berou homosexualitu za stejně přirozenou jako heterosexualitu a jejich postoje jsou převáně pozitivní.
Czech name
Postoj studentů sociální pedagogiky k homoparentálním rodinám
Czech description
Studie je věnována výzkumu postoje studentů bakalářského a navazujícího magisterského studia studijního programu sociální pedagogiky z Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, z Ostravské univerzity v Ostravě a Masarykovy univerzity v Brně (N = 107) k problematice homoparentálních rodin a v širší souvislosti k homosexualitě jako takové. Dále se věnujeme také pohledu studentů na to, jak je problematika homoparentálních rodin reflektována ve vzdělávacím obsahu předmětů jejich studijního plánu. Byl pouit dostupný typ výběru výzkumného vzorku. Jako výzkumný nástroj byl pouit autorský dotazník konstruovaný na principu Likertových škál. V dotazníku jsou poloky zaměřené na zjišťování postojů k manelství homosexuálů, příčinám homosexuality, výchově dětí homoparentálními rodiči a dále pak prostoru, který je tomuto tématu věnován při vysokoškolské přípravě budoucích sociálních pedagogů. Získaná data byla zpracována pomocí deskriptivních metod statistické analýzy a dále analyzována. Ze závěrů vyplývá, e významná většina respondentů je pro to, aby se homosexuálním párům dostávalo stejných práv jako párům heterosexuálním, a to včetně monosti uzavřít manelství. Dále se ukazuje kladný postoj většiny respondentů v otázce přirozenosti toho, aby homosexuální páry vychovávaly děti. Z odpovědí můeme usuzovat, e dotazovaní studenti berou homosexualitu za stejně přirozenou jako heterosexualitu a jejich postoje jsou převáně pozitivní.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
16
Pages from-to
6-21
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—