Horizon as epistemological obstacle to understanding infinity
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F07%3A00003799" target="_blank" >RIV/44555601:13440/07:00003799 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Horizon as epistemological obstacle to understanding infinity
Original language description
The paper refers to a horizon as a main principle of an understanding of infinity, more specifically as the process from ?very big? towards potential infinity and actual infinity. The role of the horizon will be maintained by the results of interviews, supplemented with illustrations, and some ideas of historical development of the infinity concept (particularly in a geometrical context). We are able to formulate conclusions about the characteristics defining the phenomenon of the horizon in the development of the understanding of infinity.
Czech name
Obzor jako epistemologická překážka v porozumění nekonečnu
Czech description
Článek pojednává o obzoru jako o základním principu v porozumění nekonečnu, specielně v procesu od chápaní nekonečna jako "velmi velkého" k potencielně nekonečnému až k aktuálně absolutně nekonečnému. Role nekonečna je demonstrována prostřednictvím výsledků rozhovorů, doplněných jejich ilustracemi a některými myšlenkami z historie chápání nekonečna (specielně v geometrickém kontextu). Jsou formulovány závěry o hlavních jevech doprovázejících roli obzoru v procesu porozumění nekonečnu.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F07%2F1026" target="_blank" >GA406/07/1026: Obstacles in Phylogenetic and Ontogenetic Development of the Infinity Concept</a><br>
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
CERME 5 Proceedings of the Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
ISBN
978-9963-671-25-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
1002-1011
Publisher name
Department of Education, University of Cyprus
Place of publication
Larnaca
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—