All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Horizon as epistemological obstacle to understanding infinity

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F07%3A00003799" target="_blank" >RIV/44555601:13440/07:00003799 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Horizon as epistemological obstacle to understanding infinity

  • Original language description

    The paper refers to a horizon as a main principle of an understanding of infinity, more specifically as the process from ?very big? towards potential infinity and actual infinity. The role of the horizon will be maintained by the results of interviews, supplemented with illustrations, and some ideas of historical development of the infinity concept (particularly in a geometrical context). We are able to formulate conclusions about the characteristics defining the phenomenon of the horizon in the development of the understanding of infinity.

  • Czech name

    Obzor jako epistemologická překážka v porozumění nekonečnu

  • Czech description

    Článek pojednává o obzoru jako o základním principu v porozumění nekonečnu, specielně v procesu od chápaní nekonečna jako "velmi velkého" k potencielně nekonečnému až k aktuálně absolutně nekonečnému. Role nekonečna je demonstrována prostřednictvím výsledků rozhovorů, doplněných jejich ilustracemi a některými myšlenkami z historie chápání nekonečna (specielně v geometrickém kontextu). Jsou formulovány závěry o hlavních jevech doprovázejících roli obzoru v procesu porozumění nekonečnu.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F07%2F1026" target="_blank" >GA406/07/1026: Obstacles in Phylogenetic and Ontogenetic Development of the Infinity Concept</a><br>

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    CERME 5 Proceedings of the Fifth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education

  • ISBN

    978-9963-671-25-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    1002-1011

  • Publisher name

    Department of Education, University of Cyprus

  • Place of publication

    Larnaca

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article