Why it is not true that 0.999... < 1?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F08%3A00004192" target="_blank" >RIV/44555601:13440/08:00004192 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Why it is not true that 0.999... < 1?
Original language description
The contribution describes three basic obstacles preventing students from understanding the concept of infinite series in teaching of mathematics and provides the means to their removal.
Czech name
Proč neplatí 0,999... < 1 ?
Czech description
Příspěvek popisuje tři základní překážky studentů při chápání pojmu součet číselné řady a navrhuje možnosti jejich překonání ve výuce.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
BA - General mathematics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F07%2F1026" target="_blank" >GA406/07/1026: Obstacles in Phylogenetic and Ontogenetic Development of the Infinity Concept</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
The Teaching of Mathematics
ISSN
1451-4966
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CS - SERBIA AND MONTENEGRO
Number of pages
6
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—