All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How pupils and students comprehend infinity?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F12%3A43883796" target="_blank" >RIV/44555601:13440/12:43883796 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Jak žáci a studenti chápou nekonečno?

  • Original language description

    Na základě rozsáhlého dotazníkového šetření mapujícího prvotní reakce respondentů a početných interview zkoumajících představy jedinců pomocí metody navození kognitivního konfliktu jsme vymezili hlavní zdroje epistemologických překážek v porozumění nekonečnu: Pojetí existence objektů (princip tvůrce) a Obzor a jeho poloha. Dále jsme popsali celkem 17 epistemologických překážek při utváření pojmu nekonečno, které jsou rozděleny do čtyř základních skupin: Znalosti o konečných množinách, Záměna objektu s jeho modelem, Znalosti o konečných procesech a potenciální vnímání nekonečného procesu a Znalosti o množině přirozených čísel. Tyto překážky jsou komentovány z pohledu genetické paralely a podrobně ilustrovány vybranými úryvky z interview.

  • Czech name

    Jak žáci a studenti chápou nekonečno?

  • Czech description

    Na základě rozsáhlého dotazníkového šetření mapujícího prvotní reakce respondentů a početných interview zkoumajících představy jedinců pomocí metody navození kognitivního konfliktu jsme vymezili hlavní zdroje epistemologických překážek v porozumění nekonečnu: Pojetí existence objektů (princip tvůrce) a Obzor a jeho poloha. Dále jsme popsali celkem 17 epistemologických překážek při utváření pojmu nekonečno, které jsou rozděleny do čtyř základních skupin: Znalosti o konečných množinách, Záměna objektu s jeho modelem, Znalosti o konečných procesech a potenciální vnímání nekonečného procesu a Znalosti o množině přirozených čísel. Tyto překážky jsou komentovány z pohledu genetické paralely a podrobně ilustrovány vybranými úryvky z interview.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Matematika, fyzika, informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    21

  • Issue of the periodical within the volume

    6

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    321-341

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database