All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Implementation of the constructivist approach to physics teaching through tasks in the form of a discussion

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887628" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887628 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://mfi.upol.cz/files/25/2502/mfi_2502_102_115.pdf" target="_blank" >http://mfi.upol.cz/files/25/2502/mfi_2502_102_115.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Realizace konstruktivistického přístupu ve výuce fyziky prostřednictvím úloh zadaných formou diskuze

  • Original language description

    Článek pojednává o vyučovací metodě založené na úlohách, jež jsou žákům předkládány ve formě diskuse (v zahraničí nazývané concept cartoons). V českých školách není tato metoda příliš známá, ale její potenciál je velký, neboť umožňuje prakticky realizovat principy konstruktivismu v běžné třídě. Děti se pomocí úloh ve formě diskuse učí klást výzkumné otázky, formulovat hypotézy, navrhovat vysvětlení a zdůvodňovat svoji argumentaci. Úlohy tak pomáhají rozvíjet kritické myšlení žáků. Úlohy také mohou být vhodným východiskem pro experimentování žáků a jejich další bádání. V příspěvku jsou prezentovány dva soubory úloh zadaných formou diskuse pro témata Pohybové zákony a Gravitace, které jsou určeny zejména pro žáky základních škol (věk 13 až 15 let), ale jsou dobře využitelné i pro starší žáky. Je zde uvedeno několik ukázek úloh s komentářem a popsáno, jak lze s úlohami pracovat ve výuce.

  • Czech name

    Realizace konstruktivistického přístupu ve výuce fyziky prostřednictvím úloh zadaných formou diskuze

  • Czech description

    Článek pojednává o vyučovací metodě založené na úlohách, jež jsou žákům předkládány ve formě diskuse (v zahraničí nazývané concept cartoons). V českých školách není tato metoda příliš známá, ale její potenciál je velký, neboť umožňuje prakticky realizovat principy konstruktivismu v běžné třídě. Děti se pomocí úloh ve formě diskuse učí klást výzkumné otázky, formulovat hypotézy, navrhovat vysvětlení a zdůvodňovat svoji argumentaci. Úlohy tak pomáhají rozvíjet kritické myšlení žáků. Úlohy také mohou být vhodným východiskem pro experimentování žáků a jejich další bádání. V příspěvku jsou prezentovány dva soubory úloh zadaných formou diskuse pro témata Pohybové zákony a Gravitace, které jsou určeny zejména pro žáky základních škol (věk 13 až 15 let), ale jsou dobře využitelné i pro starší žáky. Je zde uvedeno několik ukázek úloh s komentářem a popsáno, jak lze s úlohami pracovat ve výuce.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Matematika, fyzika, informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    25

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    102-115

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database