Structure of Curricula for the Branches of Study Leading to a Teacher Qualification
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F16%3A43887711" target="_blank" >RIV/44555601:13440/16:43887711 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_studijni_plany.pdf" target="_blank" >http://physics.ujep.cz/~ehejnova/Publikace/PDF/Prispevek_Kasperky_2015_studijni_plany.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Struktura studijních plánů pro obory směřující k učitelské kvalifikaci
Original language description
V příspěvku je prezentován stručný přehled současné situace v přípravném vzdělávání učitelů fyziky pro 2. st. ZŠ a pro SŠ. Dále jsou uvedeny modely, jež v současné době umožňují získat učitelskou kvalifikaci. V návaznosti na to je diskutována problematika struktury studijních plánů v bakalářském a navazujícím magisterském studiu s ohledem na různé přístupy pedagogických a "nepedagogických" fakult, včetně problematiky tzv. společného základu, která zahrnuje pedagogickopsychologickou složku a složku univerzitního základu. Zmíněna je též role oborových didaktik ve vztahu ke struktuře studijních plánů.
Czech name
Struktura studijních plánů pro obory směřující k učitelské kvalifikaci
Czech description
V příspěvku je prezentován stručný přehled současné situace v přípravném vzdělávání učitelů fyziky pro 2. st. ZŠ a pro SŠ. Dále jsou uvedeny modely, jež v současné době umožňují získat učitelskou kvalifikaci. V návaznosti na to je diskutována problematika struktury studijních plánů v bakalářském a navazujícím magisterském studiu s ohledem na různé přístupy pedagogických a "nepedagogických" fakult, včetně problematiky tzv. společného základu, která zahrnuje pedagogickopsychologickou složku a složku univerzitního základu. Zmíněna je též role oborových didaktik ve vztahu ke struktuře studijních plánů.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
O - Projekt operacniho programu
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Moderní trendy v přípravě učitelů fyziky 7 (Deset let zkušeností s realizací RVP ve výuce fyzice)
ISBN
978-80-261-0531-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
44-49
Publisher name
Západočeská univerzita v Plzni
Place of publication
Plzeň
Event location
Kašperské Hory
Event date
Apr 27, 2015
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—