All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The student's preconditions for solving problems in mathematics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43898054" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43898054 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Předpoklady áka pro řešení úloh z matematiky

  • Original language description

    Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem sloeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem 6 kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady áka k řešení úloh v matematice: matematické citlivosti, matematické tvořivosti, čtenářské gramotnosti, počtářské dovednosti, pracovní paměti, tendence k uití algoritmu, úrovně sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Popsán je důvod jejich zařazení do vytvořené struktury ukazatelů i operacionalizace jejich diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je toti certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umoní po určení předpokladů áka k řešení matematických úloh eliminovat překáky, které ákovi brání v úspěšném řešení úloh. Důsledky pro učitelskou praxi popisuje závěrečná kapitola monografie, jí ovšem předchází podrobný popis metodologie celého výzkumu a jeho výsledků včetně interpretace.

  • Czech name

    Předpoklady áka pro řešení úloh z matematiky

  • Czech description

    Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem sloeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem 6 kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady áka k řešení úloh v matematice: matematické citlivosti, matematické tvořivosti, čtenářské gramotnosti, počtářské dovednosti, pracovní paměti, tendence k uití algoritmu, úrovně sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Popsán je důvod jejich zařazení do vytvořené struktury ukazatelů i operacionalizace jejich diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je toti certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umoní po určení předpokladů áka k řešení matematických úloh eliminovat překáky, které ákovi brání v úspěšném řešení úloh. Důsledky pro učitelskou praxi popisuje závěrečná kapitola monografie, jí ovšem předchází podrobný popis metodologie celého výzkumu a jeho výsledků včetně interpretace.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL02000200" target="_blank" >TL02000200: Pupils' difficulties in mathematical problem-solving: diagnostics, analysis of causes and measures for their elimination</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-246-5582-6

  • Number of pages

    342

  • Publisher name

    Karolinum - nakladatelství Univerzity Karlovy

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book