The student's preconditions for solving problems in mathematics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13440%2F23%3A43898054" target="_blank" >RIV/44555601:13440/23:43898054 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Předpoklady áka pro řešení úloh z matematiky
Original language description
Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem sloeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem 6 kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady áka k řešení úloh v matematice: matematické citlivosti, matematické tvořivosti, čtenářské gramotnosti, počtářské dovednosti, pracovní paměti, tendence k uití algoritmu, úrovně sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Popsán je důvod jejich zařazení do vytvořené struktury ukazatelů i operacionalizace jejich diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je toti certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umoní po určení předpokladů áka k řešení matematických úloh eliminovat překáky, které ákovi brání v úspěšném řešení úloh. Důsledky pro učitelskou praxi popisuje závěrečná kapitola monografie, jí ovšem předchází podrobný popis metodologie celého výzkumu a jeho výsledků včetně interpretace.
Czech name
Předpoklady áka pro řešení úloh z matematiky
Czech description
Publikace přináší ucelený popis rozsáhlého výzkumu uskutečněného na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v letech 2019-2022 multioborovým týmem sloeným z didaktiků matematiky, statistiků a psychologa. Monografie obsahuje celkem 6 kapitol, které po úvodu a vymezení teoretických východisek přináší přehled osmi ukazatelů popisujících předpoklady áka k řešení úloh v matematice: matematické citlivosti, matematické tvořivosti, čtenářské gramotnosti, počtářské dovednosti, pracovní paměti, tendence k uití algoritmu, úrovně sebeposouzení a motivace k učení se matematice. Popsán je důvod jejich zařazení do vytvořené struktury ukazatelů i operacionalizace jejich diagnostiky. Hlavním výstupem projektu je toti certifikovaná diagnostická sada (je součástí monografie), která učiteli umoní po určení předpokladů áka k řešení matematických úloh eliminovat překáky, které ákovi brání v úspěšném řešení úloh. Důsledky pro učitelskou praxi popisuje závěrečná kapitola monografie, jí ovšem předchází podrobný popis metodologie celého výzkumu a jeho výsledků včetně interpretace.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL02000200" target="_blank" >TL02000200: Pupils' difficulties in mathematical problem-solving: diagnostics, analysis of causes and measures for their elimination</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-246-5582-6
Number of pages
342
Publisher name
Karolinum - nakladatelství Univerzity Karlovy
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—