All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Verification of the degree of nursing students-self-assessment of clinical competences - Preliminary study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13450%2F21%3A43896794" target="_blank" >RIV/44555601:13450/21:43896794 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://zl.tnuni.sk/fileadmin/Archiv/2021/2021-9.c.1/ZL_2021_9_1_08_Stupkova.pdf" target="_blank" >https://zl.tnuni.sk/fileadmin/Archiv/2021/2021-9.c.1/ZL_2021_9_1_08_Stupkova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ověření míry sebeposuzování klinických kompetencí studentů ošetřovatelství - Preliminární Studie

  • Original language description

    Východiska: Povolání zdravotní sestry, je fyzicky a psychicky náročné. Jsou zde také značně specifické nároky na osobní vhodnost, profesionální přípravu, styl práce, způsob života a na duševní stabilitu sestry. Jako vhodný nástroj k profesní orientaci se jeví sebe posuzování. Cíle: Cílem pilotního šetření bylo identifikovat a analyzovat úroveň sebe posuzování studentů ošetřovatelství ve vybraných vysokých školách v České republice. Soubor a metody: Soubor byl sestaven z 2. a 3. ročníků studentů ošetřovatelství/ prezenční forma studia, na 11 českých vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Celkový počet respondentů byl 105 respondentů. Pro pilotní šetření byly zvoleny tyto tři hodnotící nástroje, Škála - Self-Liking/Self-Competence Scale Revised (SLCS-R), Dundee Ready Educational Environment Measure (DREEM) a Škála sesterských kompetencí. K interpretaci výsledků jsme použily deskriptivní statistiku. Výsledky: Signifikantní podíl na pozitivním sebehodnocení studenta vykazuje délka studia a psychické rozpoložení. Na základě sebereflexe byla úroveň kompetentnosti studentů od 54,2 do 72,3. Téměř polovina (49,5 %) studentů vyhodnocovala úroveň kompetentnosti jako dobrou (VAS&gt;50-75) a 20,5 % jako velmi dobrou (VAS&gt;75-100). Závěr: Z našich pilotních výsledků vyplývá, sebe posuzování se zvyšuje nejen délkou studia ale i opakováním jednotlivých praktických úkonů. Proto považujeme za nevyhnutné se problematikou sebe posuzování zabývat v rámci celého průběhu studia ošetřovatelství.

  • Czech name

    Ověření míry sebeposuzování klinických kompetencí studentů ošetřovatelství - Preliminární Studie

  • Czech description

    Východiska: Povolání zdravotní sestry, je fyzicky a psychicky náročné. Jsou zde také značně specifické nároky na osobní vhodnost, profesionální přípravu, styl práce, způsob života a na duševní stabilitu sestry. Jako vhodný nástroj k profesní orientaci se jeví sebe posuzování. Cíle: Cílem pilotního šetření bylo identifikovat a analyzovat úroveň sebe posuzování studentů ošetřovatelství ve vybraných vysokých školách v České republice. Soubor a metody: Soubor byl sestaven z 2. a 3. ročníků studentů ošetřovatelství/ prezenční forma studia, na 11 českých vysokých školách se zdravotnickým zaměřením. Celkový počet respondentů byl 105 respondentů. Pro pilotní šetření byly zvoleny tyto tři hodnotící nástroje, Škála - Self-Liking/Self-Competence Scale Revised (SLCS-R), Dundee Ready Educational Environment Measure (DREEM) a Škála sesterských kompetencí. K interpretaci výsledků jsme použily deskriptivní statistiku. Výsledky: Signifikantní podíl na pozitivním sebehodnocení studenta vykazuje délka studia a psychické rozpoložení. Na základě sebereflexe byla úroveň kompetentnosti studentů od 54,2 do 72,3. Téměř polovina (49,5 %) studentů vyhodnocovala úroveň kompetentnosti jako dobrou (VAS&gt;50-75) a 20,5 % jako velmi dobrou (VAS&gt;75-100). Závěr: Z našich pilotních výsledků vyplývá, sebe posuzování se zvyšuje nejen délkou studia ale i opakováním jednotlivých praktických úkonů. Proto považujeme za nevyhnutné se problematikou sebe posuzování zabývat v rámci celého průběhu studia ošetřovatelství.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30307 - Nursing

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Zdravotnícke listy

  • ISSN

    1339-3022

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    9

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    45-49

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85106871988