All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why to Afghanistan? Skills, Money or Ideals?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F14%3A43886401" target="_blank" >RIV/44555601:13510/14:43886401 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie/proc-afghanistan-profesionalita-penize-nebo-idealy" target="_blank" >http://www.vojenskerozhledy.cz/kategorie/proc-afghanistan-profesionalita-penize-nebo-idealy</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Proč Afghánistán? Profesionalita, peníze nebo ideály?

  • Original language description

    Motivace a profesní hodnotová orientace vojáků v tzv. other people wars je jednou z nejdůležitějších informací nutných pro efektivní velení a řízení. Jedním z témat rozsáhlého výzkumu mezi vojáky AČR nasazenými v ISAF PRT v afghánské provincii Lógar v letech 2010 - 2011 byla proto motivace k odjezdu do mise, jejich profesní očekávání a hodnocení vnitřního i vnějšího prostředí mise. Interpretace v kontextu Moskosovy teorie zaměstnanecké versus institucionální orientace ukázala, že u všech třech kontingentů zahrnutých do projektu lze hovořit o zaměstnanecké orientaci, vojáci jsou jednoznačně profesně motivováni, mise je vnímána jako profesní výzva a příležitost k výdělku, ideový význam a smysl nasazení ustupuje do pozadí či je nejasný. Stejnou optikou jsou nahlíženy také kvality velitelů, u kterých je podle vojáků nejdůležitější odbornost a rozhodnost, nejmenší roli hrají měkké dovednosti, tedy morální vlastnosti a porozumění těžkostem podřízených. V krátkodobém horizontu se pragmatická

  • Czech name

    Proč Afghánistán? Profesionalita, peníze nebo ideály?

  • Czech description

    Motivace a profesní hodnotová orientace vojáků v tzv. other people wars je jednou z nejdůležitějších informací nutných pro efektivní velení a řízení. Jedním z témat rozsáhlého výzkumu mezi vojáky AČR nasazenými v ISAF PRT v afghánské provincii Lógar v letech 2010 - 2011 byla proto motivace k odjezdu do mise, jejich profesní očekávání a hodnocení vnitřního i vnějšího prostředí mise. Interpretace v kontextu Moskosovy teorie zaměstnanecké versus institucionální orientace ukázala, že u všech třech kontingentů zahrnutých do projektu lze hovořit o zaměstnanecké orientaci, vojáci jsou jednoznačně profesně motivováni, mise je vnímána jako profesní výzva a příležitost k výdělku, ideový význam a smysl nasazení ustupuje do pozadí či je nejasný. Stejnou optikou jsou nahlíženy také kvality velitelů, u kterých je podle vojáků nejdůležitější odbornost a rozhodnost, nejmenší roli hrají měkké dovednosti, tedy morální vlastnosti a porozumění těžkostem podřízených. V krátkodobém horizontu se pragmatická

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Vojenské rozhledy

  • ISSN

    1210-3292

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    23

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    40-50

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database