How do senior citizens shop in the Usti Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F15%3A43886978" target="_blank" >RIV/44555601:13510/15:43886978 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.vse.cz/eam/247" target="_blank" >http://www.vse.cz/eam/247</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vliv marketingových nástrojů na nákupní chování seniorů v Ústeckém kraji
Original language description
Článek analyzuje změny nákupního chování seniorů 60+ z Ústeckého kraje, kteří tvoří v této oblasti přibližně 23 % obyvatelstva. Výzkumu se zúčastnilo 418 respondentů. Ti řadili podle důležitosti marketingové nástroje, které je ovlivňují při nákupu zbožídenní potřeby: cenu, kvalitu, sortiment, dostupnost prodejny, věrnostní karty, možnosti parkování, reklamu a speciální nabídky. Při výzkumu se přihlíželo k věku, sociálnímu postavení a pohlaví seniorů. Výsledky ukázaly, že s rostoucím věkem se mění kupnírozhodování seniorů. Cena zboží denní potřeby má rozhodující vliv pro více jak polovinu respondentů, její význam roste spolu s věkem seniorů. Naopak požadavky na kvalitu se s rostoucím věkem snižují. Především mladší segmenty totiž upřednostňují kvalitupřed nízkou cenou. Obdobně tomu tak je i v případě vlivu sortimentu. V průběhu kupního rozhodování nejsou pro seniory výrazným impulsem ani různé formy reklamy, která nejméně ovlivňuje pracující seniory. Segment starších zákazníků nelze
Czech name
Vliv marketingových nástrojů na nákupní chování seniorů v Ústeckém kraji
Czech description
Článek analyzuje změny nákupního chování seniorů 60+ z Ústeckého kraje, kteří tvoří v této oblasti přibližně 23 % obyvatelstva. Výzkumu se zúčastnilo 418 respondentů. Ti řadili podle důležitosti marketingové nástroje, které je ovlivňují při nákupu zbožídenní potřeby: cenu, kvalitu, sortiment, dostupnost prodejny, věrnostní karty, možnosti parkování, reklamu a speciální nabídky. Při výzkumu se přihlíželo k věku, sociálnímu postavení a pohlaví seniorů. Výsledky ukázaly, že s rostoucím věkem se mění kupnírozhodování seniorů. Cena zboží denní potřeby má rozhodující vliv pro více jak polovinu respondentů, její význam roste spolu s věkem seniorů. Naopak požadavky na kvalitu se s rostoucím věkem snižují. Především mladší segmenty totiž upřednostňují kvalitupřed nízkou cenou. Obdobně tomu tak je i v případě vlivu sortimentu. V průběhu kupního rozhodování nejsou pro seniory výrazným impulsem ani různé formy reklamy, která nejméně ovlivňuje pracující seniory. Segment starších zákazníků nelze
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Ekonomika a management
ISSN
1802-8934
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2015
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
8
Pages from-to
1-8
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—