The application of the strategic management in the context of globalization
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F17%3A43888101" target="_blank" >RIV/44555601:13510/17:43888101 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Aplikace strategického managementu v kontextu globalizace
Original language description
Globalizace ekonomiky a velký nárůst konkurence způsobují, že klasický způsob řízení firem neumožňuje trvale její udržitelnou konkurenceschopnost. Z praxe vyplývá, že zejména firmy, které nejsou součástí zahraničních společností se soustavně problematice strategického managementu nevěnují. Přitom systematické strategické řízení je v současném turbulentním tržním prostředí pro firmy velice obtížnou procedurou, ale zároveň procesem velmi důležitým z hlediska udržení konkurenční výhody. Na předvídání možných příležitostí a řešení případných problémů strategického obsahu je v podstatě založeno úspěšné podnikání. Cílem článku je zhodnotit stupeň využívání vybraných nástrojů strategického řízení ve firmách v kontextu globalizace. Pro naplnění cíle článku byla provedena analýza odborné literatury a studií, které se danou problematikou zabývají. Jako primární data byla použita data, která byly získané během dotazníkového šetření ve firmách České republiky. Výsledky výzkumu se zobrazují z pohledu platného manažerského paradigmatu, kterým jsou posuny ve strategickém uvažování v období vývojových diskontinuit a turbulencí. Potvrzuje se, že formulace firemní strategie a strategických plánů se stává dynamickým procesem založeným na specifických technikách. Tyto přístupy akcentují proměnlivost vývoje globálního prostředí spojenou s vysokou mírou rizika a nejistot.
Czech name
Aplikace strategického managementu v kontextu globalizace
Czech description
Globalizace ekonomiky a velký nárůst konkurence způsobují, že klasický způsob řízení firem neumožňuje trvale její udržitelnou konkurenceschopnost. Z praxe vyplývá, že zejména firmy, které nejsou součástí zahraničních společností se soustavně problematice strategického managementu nevěnují. Přitom systematické strategické řízení je v současném turbulentním tržním prostředí pro firmy velice obtížnou procedurou, ale zároveň procesem velmi důležitým z hlediska udržení konkurenční výhody. Na předvídání možných příležitostí a řešení případných problémů strategického obsahu je v podstatě založeno úspěšné podnikání. Cílem článku je zhodnotit stupeň využívání vybraných nástrojů strategického řízení ve firmách v kontextu globalizace. Pro naplnění cíle článku byla provedena analýza odborné literatury a studií, které se danou problematikou zabývají. Jako primární data byla použita data, která byly získané během dotazníkového šetření ve firmách České republiky. Výsledky výzkumu se zobrazují z pohledu platného manažerského paradigmatu, kterým jsou posuny ve strategickém uvažování v období vývojových diskontinuit a turbulencí. Potvrzuje se, že formulace firemní strategie a strategických plánů se stává dynamickým procesem založeným na specifických technikách. Tyto přístupy akcentují proměnlivost vývoje globálního prostředí spojenou s vysokou mírou rizika a nejistot.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference: Region v rozvoji společnosti 2016
ISBN
978-80-7509-459-9
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
8
Pages from-to
108-115
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Oct 20, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
000433971500012