Economics of religion and religion in the post-communist Europe Economics of religion and religion in the post-communist Europe
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F18%3A43894334" target="_blank" >RIV/44555601:13510/18:43894334 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ekonomie náboženství a náboženství v postkomunistické Evropě
Original language description
Cílem této práce je jednak sumarizovat a systematicky prezentovat dosavadní výzkum v oblasti ekonomie náboženství, jednak tento výzkum rozšířit do málo probádané oblasti postkomunistické transformace. V druhé části se otevírají nová témata, z nichž některá dosud nebyla zkoumána optikou teorie racionální volby. Cílem proto není předložit hotové závěry, ale spíše naznačit nové cesty a témata pro další zkoumání. Zároveň práce předkládá argumenty ve prospěch tří základních tezí: První tezí je, že ekonomie náboženství je opravdu součástí ekonomie, tedy že jde o aplikaci ekonomických principů, i když v oblasti lidského chování, která je pro ekonomy poměrně netradiční. Druhou tezí je, že ekonomie náboženství přináší užitečné pohledy do zkoumání náboženství a je pro religionistický výzkum obohacením. Třetí tezí je, že ekonomie náboženství je relevantním přístupem i pro zkoumání reality postkomunistických zemí s jejich specifickou historickou zkušeností.
Czech name
Ekonomie náboženství a náboženství v postkomunistické Evropě
Czech description
Cílem této práce je jednak sumarizovat a systematicky prezentovat dosavadní výzkum v oblasti ekonomie náboženství, jednak tento výzkum rozšířit do málo probádané oblasti postkomunistické transformace. V druhé části se otevírají nová témata, z nichž některá dosud nebyla zkoumána optikou teorie racionální volby. Cílem proto není předložit hotové závěry, ale spíše naznačit nové cesty a témata pro další zkoumání. Zároveň práce předkládá argumenty ve prospěch tří základních tezí: První tezí je, že ekonomie náboženství je opravdu součástí ekonomie, tedy že jde o aplikaci ekonomických principů, i když v oblasti lidského chování, která je pro ekonomy poměrně netradiční. Druhou tezí je, že ekonomie náboženství přináší užitečné pohledy do zkoumání náboženství a je pro religionistický výzkum obohacením. Třetí tezí je, že ekonomie náboženství je relevantním přístupem i pro zkoumání reality postkomunistických zemí s jejich specifickou historickou zkušeností.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50201 - Economic Theory
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-210-9118-4
Number of pages
160
Publisher name
Masarykova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
UT code for WoS book
—