All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Economics of religion and religion in the post-communist Europe Economics of religion and religion in the post-communist Europe

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F18%3A43894334" target="_blank" >RIV/44555601:13510/18:43894334 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-9125-2018</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ekonomie náboženství a náboženství v postkomunistické Evropě

  • Original language description

    Cílem této práce je jednak sumarizovat a systematicky prezentovat dosavadní výzkum v oblasti ekonomie náboženství, jednak tento výzkum rozšířit do málo probádané oblasti postkomunistické transformace. V druhé části se otevírají nová témata, z nichž některá dosud nebyla zkoumána optikou teorie racionální volby. Cílem proto není předložit hotové závěry, ale spíše naznačit nové cesty a témata pro další zkoumání. Zároveň práce předkládá argumenty ve prospěch tří základních tezí: První tezí je, že ekonomie náboženství je opravdu součástí ekonomie, tedy že jde o aplikaci ekonomických principů, i když v oblasti lidského chování, která je pro ekonomy poměrně netradiční. Druhou tezí je, že ekonomie náboženství přináší užitečné pohledy do zkoumání náboženství a je pro religionistický výzkum obohacením. Třetí tezí je, že ekonomie náboženství je relevantním přístupem i pro zkoumání reality postkomunistických zemí s jejich specifickou historickou zkušeností.

  • Czech name

    Ekonomie náboženství a náboženství v postkomunistické Evropě

  • Czech description

    Cílem této práce je jednak sumarizovat a systematicky prezentovat dosavadní výzkum v oblasti ekonomie náboženství, jednak tento výzkum rozšířit do málo probádané oblasti postkomunistické transformace. V druhé části se otevírají nová témata, z nichž některá dosud nebyla zkoumána optikou teorie racionální volby. Cílem proto není předložit hotové závěry, ale spíše naznačit nové cesty a témata pro další zkoumání. Zároveň práce předkládá argumenty ve prospěch tří základních tezí: První tezí je, že ekonomie náboženství je opravdu součástí ekonomie, tedy že jde o aplikaci ekonomických principů, i když v oblasti lidského chování, která je pro ekonomy poměrně netradiční. Druhou tezí je, že ekonomie náboženství přináší užitečné pohledy do zkoumání náboženství a je pro religionistický výzkum obohacením. Třetí tezí je, že ekonomie náboženství je relevantním přístupem i pro zkoumání reality postkomunistických zemí s jejich specifickou historickou zkušeností.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50201 - Economic Theory

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-210-9118-4

  • Number of pages

    160

  • Publisher name

    Masarykova univerzita v Brně

  • Place of publication

    Brno

  • UT code for WoS book